Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Ledsen...

Av rockadog - 23 mars 2011 20:47

Fick veta att det tydligen varit ramaskri på en sida på facebook om mitt "avlivningshot". Folk tycker att vi borde avlivas, att hundarna borde flytta att vi inte borde skaffat barn och gud vet vad. 

Och egentligen blir jag mest arg. För det finns faktiskt massa människor som är elaka mot sina djur, som avlivar utan vettig anledning, som inte ens försöker när det blir en motgång. Massa djur far illa hela tiden, men fan, jag har faktiskt gjort allt jag kunnat för dessa katter och kämpat för att dom ska trivas. Varför får inte jag ha en gräns? 

  

 
 
Eva, Lectra & Lahkki

Eva, Lectra & Lahkki

23 mars 2011 21:32

Facebook är skit! Enligt mig...
Du verkar ju ha gjort allt för dessa kissemissar!

http://my.opera.com/evaochlectra/blog

rockadog

23 mars 2011 21:33

ja fy farao säger jag bara :(

 
Ingen bild

The Crazy Pack

23 mars 2011 22:37

Säger ju att man skall vägra fb!

Och det spelar ingen roll vad andra tror och "vet". De som verkligen följt er och känner er vet att ni har gjort allt ni kunnat för dessa katter och att ni älskar dem högt! MEN det finns en gräns för vad man kan förväntas stå ut med!

Kanske skulle de som tycker en avlivning vore så hemskt ta och erbjuda sitt hem istället, eller vill de kanske inte ha kattkiss i sina sängar..?

BAMSEKRAM

rockadog

24 mars 2011 09:17

Ja ibland känner jag faktiskt att jag inte alls hör hemma där. Samtidigt är det så många jag har kontakt med BARA där, som jag skulle sakna om jag gick ur.

 
Ingen bild

Cissi

24 mars 2011 00:24

Eeeh, men va??? Vardå & vem & VARFÖR??? Det ni inte försökt med för de katterna finns inte, och ni har kämpat länge! Folk är idioter, helt enkelt, och ibland står man ju där och avlivning är faktiskt det BÄSTA alternativet. Men nu blev det ju inte så, för att du kämpade lite till!

rockadog

24 mars 2011 09:17

ja på hittehunds sida på facebook var det. Men C har tagit bort det nu och hon hade redan rensat när jag såg det. Tacksam för att hon hjälpte till och för att hon också stod ut med att försvara oss. Men jobbigt ändå att få det över mig...

 
Ingen bild

HannaH

24 mars 2011 11:08

Ta reda på vem/vilka så börjar jag tillverka brevbomber. Det tycker jag är en bra lösning på idioter. ;)

Kram!

rockadog

24 mars 2011 11:36

Tack!

 
Ingen bild

tira

28 mars 2011 19:27

Detta hade jag missat.Fy vad tråkigt för dig.Du gjorde allt och lite till.Bajsa i dom,men förstår att det kan vara svårt :(
KRAM!!!

rockadog

29 mars 2011 09:38

Ja det kändes jättetråkigt :( Men nu vet jag att dom har det bra hos Marianne. Det är ju bäst för alla såhär.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards