Alla inlägg den 3 mars 2011

Av rockadog - 3 mars 2011 09:45

Igår natt sov jag länge men rätt dåligt. Hade ont i kroppen och frös. På morgonen snoozade jag en timma och barnen sov bara vidare. Men influensan har satt sig på mig nu, vilket inte är så oväntat med tanke på att Emil var hemma en vecka, sen Coralin förra veckan och nu jag. Uuuuuuääääää va jag hatar det! Ena stunden fryser jag, nästa är jag sjöblöt, ont i kroppen och så hosta som är som rena rivgärnet i bröstkorgen!!! 


Igår ringde ivf Torleif upp. Veterinären alltså. Han är så himla bra alltså. För fem veckor sen hade vi ju en tid hos Annalysen och där får man komma in i ett sterilt rum och avliva hunden och gå hem. Det är inte alls vad jag har tänkt mig under alla år. Alfred blev dålig en fredag, i september 2005. Vi ringde Torleif men han hade tid på måndagen. Vi gick en lång promenad i solen, tog dom där sista korten redan på fredagen. På lördagen knackade Torleif på. Han tyckte det var bättre att gamlingen fick somna in hemma i tryggheten. Oväntat men sån är ju han. Alfred somnade in i soffan hos mamma. Jag kramade honom tills han sov av det lugnande. Jag orkade aldrig stanna för sista sprutan men han dog av det lugnande. Något liknande har jag alltid önskat för Ratto, eller ja, alla mina djur. Jag stressar själv upp mig jättemycket om vi ska åka till veterinären och det vill jag inte överföra sista stunden liksom. Men hursomhelst, Torleif berättade att krematoriesnubben kommer och hämtar kroppar på fredagar, så om jag vill så kan jag bara smsa dagen innan den fredagen jag känner mig redo, och Ratto verkar redo, så är vi välkomna på fredagen. Sen kommer Lasse (krematoriesnubben) med askan fredagen därpå. Eller om vi orkar/kan så kan vi hämta den själva under veckan. 
Men på det här sättet så kan Ratto få följa med på en sista utflykt, vi behöver inte ens gå in utan Torleif sa att han kommer ut till bilen. Han får ligga i mitt knä! Åh, nu är jag så glad att jag inte åkte till Annalysen för det här känns rätt. 


Eddie däremot är inte alls som han ska. Det känns helt värdelöst. Hoppas att han lugnar sig när osäkerheten över Ratto inte är kvar längre. Han har kräkts, haft diarre och är jätteotrevlig hela tiden. Ska prova ge honom smärtstillande tyckte Torleif och se om det gör någon skillnad. Sen får det bli en smärtutredning om han mår bättre av det.


Nä nu ska jag SOVA igen! Sova sova sova...

Såhär ser det ut när jag går med alla fyra nu förresten. Ratto och Eddie går ALLTID bredvid varandra, Ia håller avstånd och Linus dundrar runt! 

   Den här bilden ska bli en tavla förresten. Ska bli så spännande att se hur den blir sen!     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards