Alla inlägg den 22 mars 2011

Av rockadog - 22 mars 2011 20:42

Jag känner mig äntligen energisk igen! Idag har det varit fullt upp sen inlägget nedan. Jag skrev ett svar till på hemprovet (dom ska vara sådär äckligt överambitiösa så jag orkar typ ett -två svar om dagen) och sen städade jag!!! Jag blir halvvild av att städa märkte jag. For runt som en galning med dammsugare och mopp och skurhinken splattade överallt. Bordet var nerpissat, golvet var nerpissat, vantar var nerpissade, mattor också! Kattskrällen! 

Men jag blev inte arg idag, bara bitter. För jag har verkligen gjort allt och dom är så fina båda två, egentligen... men nu är ursäkterna slut och nu får dom somna in på fredag. Skulle kunna åka imorn med dom men jag vill annonserna chansen tills på fredag. Annars kanske jag ångrar mig.
Hursomhelst, när jag hade städat klart rusade jag ut med alla tre grabbarna och jag är stolt över Linus idag. ETT kiss inne, resten ute! Duktig pojke. Men vi har ett problem, han bajsar BARA i snön! Känns som att det kommer bli lite bakslag när snön är borta! Promisen blev kort för jag räknade med att vara hemma på en halvtimma. Linus fick följa med och sova i bilen. 
Hämtade Emil först, vilket tog hela fem minuter. Var på Coralins dagis kvart över tre och såg att jag var uppskriven på föräldrasamtal idag! Halv fyra! Gah! Ringde mamma och hon sa OK så jag tog båda barnen i farten ungefär och körde hem dom till henne, full speed tillbaka och hann faktiskt precis till halv.
Vi satt och babblade till kl FEM!!! Och sen kom jag på Linus i bilen (lös) och fick panik. Men han låg på RYGG på förarstolen och sov som en gris. Fick lyfta bak honom för han var ju såååååå trött. Lilla plutten. Åkte till mamma och gick med Linus där, men nääää inte bajsa där heller, det var bara sjöar överallt. Hoppas det torkar upp snabbt nu! Sen upp och hämta barn med Linus i bilen IGEN! Tappra lilla vovven sov när vi kom ner. Hem och rasta de andra två och Linus sket på tomten! Men nu sover alla hundar och barn och jag sitter här i min ensamhet och muttrar över att tvättmedel, diskmedel, såpa och tvål är slut. Suck! Och jag är totalt omotiverad till att åka till coop imorn :(

Trots full rulle idag så känner jag mig rätt pigg, det känns bra och jag känner mig tillfreds med livet. Ingen stress eller oro! Bara hugga tag i allt och leva! 

 

Av rockadog - 22 mars 2011 12:52

Eller 16 veckor (?) gamla valp ! 
Han är så himla vacker, hans päls börjar bli lång och glänsande svart. Jag älskar hans vackra svarta ränder och prickar på tassarna och motsvarande bruna på hasorna....
Hans "snällöron" är typ det charmigaste jag vet, kombinerat med glad propellersvans så är det oslagbart sött! På kvällarna försöker han muta oss att få somna i sängen, han hämtade tofflor en kväll, mina såklart, och la dom på sängkanten och så på med sötsnällöron och propellersvans. Det var VÄLDIGT svårt att stå emot. Men jag sover så himla mycket bättre om jag inte har en hund på mina ben! För han lägger sig inte bredvid längre, utan PÅ!
Idag blev det först burträning för honom medans jag låg i badet. Han somnade. Sen ut och gå i skogen och öva posering. Upp på världens högsta sten från den trappliknande sidan, men mitt i fotograferingen så hoppade han raaaaakt på mig. Galna hund. Höll ju på att bli trädstam av mig!
Sen åkte vi till Hallsberg för att dumpa karln/husse. Linus fick följa med in på tågstationen och sa bara ett BAFF. Åkte rulltrappa upp och ner med honom i famnen (fy va tung han börjar bli) och sen gick vi i läskiga tunnlar och trappor. Tittade på tåg ovanifrån och det var faktiskt lite läbbigt, men bara snällöronläbbigt. Vi gick ner på torget sen, han och jag, där vi mötte flera hundar men framförallt var extremt upptagna med att åma oss/honom i ljungblomster överallt. Han är ju lite knäpp  
Sen hemåt och på vägen smet jag in på Jerndahls och dreglade över läder, Linus sov i bilen. Och sen köpte jag skräpmat nere vid macken så vi passade på att gå in på verkstaden och hämta nyckeln till skräpbilen som är pajj. Linus är helt orädd och gick rakt in under en bil (INTE ENS JAG GÅR IN UNDER) så jag fick muta honom för att gå vid mig på sidan. Galna hund. Nu sover den lilla monstersöta hunden som en sten! Ratto och Eddie var med i skogen i morse så dom sover nöjda fortfarande. Behövs faktiskt inte så mycket för att göra dom nöjda numera. Behagligt och bra. 

Och nu ska ju jag EGENTLIGEN skriva prov... hemprov... men det är hemskt omotiverande att skriva när det är strålande sol och helt underbart ute! Dörren står på vid gavel och jag känner faktiskt för att städa ordentligt!!!! Men sjuttsningen, har ju ingen såpa! Diskmedel is tha shit today!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards