Alla inlägg under november 2014

Av rockadog - 30 november 2014 16:15

Det finns ofta mycket att vara tacksam över! Just nu idag denna stund är jag extra tacksam för en väns hjälp som jag behövde akut igår! Liten insats som är värd så otroligt mycket. Ännu tacksammare är jag eftersom det var oväntat :)

Jag är också tacksam för allt jag har, för jag har så mycket, mer än jag någonsin behöver och ändå får jag så mycket! Tack till er!

Men, det där "men" hänger med, eftersom tacksamhet och besvikelse går så ofta hand i hand. Jag tänker ofta att jag ska sluta vara snäll för det leder nästan jämt till att jag blir blåst och utnyttjad. Men jag kommer inte sluta med det, för då är jag inte jag längre. Jag tror på karma och de som gör orätt kommer få lida för det! Så är det bara!

Så jag tänker inte hämnas men jag tänker heller inte gråta den dag karma hoppar upp och biter de elaka!

Det bästa ordspråket är att vi ska leva här och nu! För just det här ögonblicket! Inte tänka på det som varit och låta de tankarna ta över den här stunden, inte tänka på det som kommer, eller kan komma, för då fastnar inte det som är här och nu. Något att jobba på, helt klart!

Av rockadog - 28 november 2014 07:47

Lycka är dräktig! Wiiiiiiii!
Förra helgen kom veterinären ut och kollade, hon är dräktig, helt 100% säkert!
Fick den finaste kommentaren av hingstägaren, hon sa att få känner din häst så bra dom jag!
Det värmde verkligen! Iof tycker jag att det är Lycka som uppfostrar mig, det var ju hon som övertygade mig om att hon är dräktig. Små tecken och beteendeförändringar!
Ingen är ju gladare än mig!

Av rockadog - 17 november 2014 15:36

När livet mestadels består av väntan så är det svårt att leva i nuet, att uppskatta det vi har här och nu. För den stunden har vi ju bara nu, just nu! Vi människor är duktiga på att döma ut händelser, måsten och framförallt det som hänt tidigare! Vår tankekraft är däremot det starkaste vi har. Jag tänker ofta : fy vad jobbigt det är att ta hand om tvätten! Men är det så jobbigt? Egentligen? Det handlar ju bara om att jag inte uppskattat att göra det tidigare, så jag har bestämt mig för att det är tråkigt och jobbigt. Men det är egentligen inte jobbigt, utan jag har låst tanken på det bara.
Vad mer sätter vi upp för gränser för oss själva? Vi gör det troligen mestadels med våra tankar....
Jag rehabar min hjärna, jag behöver det. Mindfulness eller vad man nu vill kalla det. Kontroll över mina tankar och vilka handlingar tankarna styr över, bra shit helt enkelt. Det behövs liksom, för välmåendet.


Av rockadog - 16 november 2014 10:49

Min sjukskrivning börjar lida mot sitt slut! Veckan som kommer blir förmodligen tuff om allt går som det ska. Jag ser faktiskt fram emot det, men kommer inte avslöja än vad det är :P

För övrigt i livet då?! De senaste veckorna har varit som en bergochdalbana, alltså verkligen!
Vi har budat på hus/gårdar och jag är så galet förälskad i ett av ställena. Nu blir det nog inte det, utan ett mindre hus nära stan. Vi var och tittade igår igen på det, det blir nog bra om vi bara kan enas om ett bra pris med säljarna. Samtidigt, även om vi i stort sett bestämt oss för det huset så kan jag inte släppa det andra. Det andra innebär massa jobb och massa pengar, men jag älskar stället, det gör ont i mig när jag tänker att vi kommer släppa det för väl där så är det hemma!!!

Mitt drömhus....

Det vi kommer köpa....

Drömhuset!!!!!!!!!!

Hur ska jag komma över att jag inte kommer bo där?

Av rockadog - 15 november 2014 11:56

Tiden bara rasar iväg. För det mesta känns det så tycker jag.
Lycka ultraljudades innan hon kom hem från hingsten, troligen dräktig trodde veterinären.
Jag har tagit ett blodprov och ett urinprov, båda har varit negativa. Ändå "känns" hon dräktig. Alltså nu kör inte jag in någon arm och känner efter, utan jag menar att känslan jag får, intuitionen kanske, påstår att det ligger en liten fölis i magen!

Det här med stall och att vara inackorderad är verkligen ett gissel. Förra stallet blev ju ett helvete, mestadels pga okunskap och i vissa fall ren idioti.
I nuvarande stallet finns det fölbox, ett stort plus. Stallet ligger däremot precis vid vägen och det kommer troligen leda till en massa nyfikna människor om fölis syns....
Inte speciellt lockande med tanke på att jag bor 8,5 km från stallet.

En variant är att jag flyttar till lösdrift med hästarna, men vi är i full färd med att buda på hus. Flyttar vi så vill jag ha hästarna nära och Lycka ska inte flyttas i onödan!

Aja det är mycket i rull som vanligt! Men det är ju livet det, galet och kaos ska det vara!

Våra fina hästar ??

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards