Alla inlägg under januari 2015

Av rockadog - 12 januari 2015 13:13

i över 12 år har jag haft äran att leva med Eddie. Jag kommer ihåg det som igår när jag träffade den första basenjin, Mayi tror jag hon hette, på stora Stockholm.
Efter det mötet så kunde jag inte riktigt släppa rasen. Jag kikade runt på olika hemsidor och hittade Liljeborgs kennel. Eddie var den enda kvar i kullen och han var 10 veckor. Jag åkte och hälsade på och föll som en fura för den lilla terroristen. Han hämtades veckan därpå och sen dess har vi alltså varit vid varandras sida :)
Innan Eddie hade jag ju Ratto och Alfred. Två tämligen "normala" hundar. Träningsvilliga och med mer standardbeteenden. Eddie å andra sidan beter sig mer som ett katt, slår med tassarna, är smått svårövertalad och har en enorm integritet. En typ av hund som jag tycker att alla borde få uppleva! Han har lärt mig så otroligt mycket och är nog den som bjudit på flest skratt genom åren :)
Härom kvällen så bjöd han på typiskt Eddiebeteende.... C är sjuk så hon sover på madrass nedanför vår säng, vilket innebär att Eddies säng inte får plats. Han kom in i sovrummet, gick runt och fnös och sniffade på C och joddlade på Kitty under täcket och joddlade mer på Bambi som låg halvt under sängen på en mjuk bädd. Sen upp i sängen och fnös vidare på mig och Magnus. Parkerade sig mellan oss, stönande och tuggandes på oss. Till slut fick vi flytta om i rummet och hämta hans säng.... Ordning och reda. Efter sisådär trettio varv så la han sig och sov!

Av rockadog - 6 januari 2015 23:31

i år är målen :

* hitta ett hus/en gård
* fortsätta jobba lite lagom
* få ett underbart föl i sommar
* lägga nytt golv och byta kök i stugan

Av rockadog - 6 januari 2015 23:26

för drygt ett år sedan skrev jag det här:
Mål 2014
Av rockadog - 2014-01-06 11:52
Personliga mål under 2014:
* gå ner 10 kg och träna upp mina core-muskler!
- check! Woop woop jag har faktiskt klarat det här målet på ett bättre sätt än jag trodde, jag har ridit, promenerat och kört vattengympa!

* rensa bort oviktiga personer i mitt liv och vårda de relationer jag värdesätter (mindre Facebooktid mao)
- check! Jag har rensat och adderat under året, inte ens aktivt utan det har bara blivit så. Ju mer jag har prioriterat om och prioriterat rätt, desto lättare faller resten på plats :)

* ge bort mer än jag köper
- check! Jag har rensat och gett bort och jösses vad jag har slängt!!!!

* gå på fler långa promenader
- delvis avklarat mål. Dock går det i perioder och jag har faktiskt varit väldigt dålig på det hela december. Å andra sidan snittar jag nästan 7000 steg per dag på jobbet, så det är rätt okey ändå!

* ta upp ridningen
- oh yes, fram till maj red jag regelbundet och nu i höstas har jag ändå snittat två ggr i veckan på min dräktiga dam! Finfint mål att klara!

Mål med hundarna:
* tävla med Kitty i rallylydnad!
* träna massa rally med Eddie!
* gå en kurs med Bambi i personspår!
- inga av dessa mål avklarade! Däremot har Kitty varit med på agilityträningar :)

Sen finns det massa jag hoppas på under året, tex att hinna renovera i stugan(check) bygga en brygga(check- Dock av m:s farbror), hitta en större lägenhet(nope- däremot lånelöfte för hus/gård), skaffa häst igen(japp fina Lycka igen och föl i magen och så Prinsen också), åka till Spanien en månad osv(fem veckor check).... Får se hur det blir med allt!

Så förutom att det sket sig med träning av hundarna så blev året precis vad jag hoppades på!
Mycket trevligt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards