Alla inlägg den 31 mars 2011

Av rockadog - 31 mars 2011 20:16

Nu är lillskiten hela fyra månader och här kommer en kort summering av vad han kan än så länge (vi skyndar långsamt): 
* sitt
* PANG
* åla på rygg
* sitt- stanna kvar
* två tassar med omvänt lockande på kloss
* ligg med omvänt lockande
* "gå in" (eller hålla för att släppa) i buren 
* linförighet, rätt perfekt position, måste få honom lite mer slickad vid sidan.
* inkallning
* "koppel" som är mitt mest använda vardagsord tror jag. Det är en slöinkallning som betyder att dom ska komma men stanna kvar så dom blir kopplade! Det är något jag tragglat med alla, Eddie- koppel betyder att bara han ska komma och bli kopplad. Alltid med namn före. Kiss på vägen gör inget. Det är egentligen farten på väg in som är skillnaden mot inkallningsHIT/KOM, för säger jag det så ska dom i stort sett flyga i raketfart till utgångsposition..... hursomhelst, det kan han nu riktigt bra, har inte hunnit träna med jättemycket störningar än. 
* gå och hälsa- signal för att hälsa på folk och hundar
* PUSS
* apportera
* bära runt leksak på promenad.... eller mössa eller en vante eller vad som helst. Han tar det, håller kvar även om jag drar men släpper på TACK eller klick. Toppenduktig!!
* stadga inomhus. Det är nästan mest imponerande. När jag nattar barnen så vet han att han inte ska röja runt i deras rum (han FÅR vara i rummen, men inte vid nattning) så han lägger sig vid tröskeln. Något han kommit på, fått beröm för och lärt sig jättebra... egentligen på egen hand.
* åka bil som en riktig proffshund
* är i stort sett helt rumsren både natt och dag nu... något kiss då och då bara. Men nu idag har det nog gått tre dagar sen kiss inne.

Till det så är han fortfarande rätt odräglig vid hundmöten... men en dröm med folk ! Han blir tyst så fort man ber honom på hemmaplan men annars kan han gasta på rätt bra. Inne i stan där det vimlar av hundar så är han tyst!!!!
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards