Alla inlägg den 7 mars 2011

Av rockadog - 7 mars 2011 11:15

Det märks att det är JAG som håller i den viktiga aktiveringen här hemma. Brukar ju tycka att jag aldrig får något gjort i veckorna med hundarna, men uppenbarligen får jag det. För nu har det varit en extremt tråkig vecka för hundarna. Ingen spårträning, ingen lydnadsträning, bara aktivitetsleksaker då och då (förra veckan!?) och extremt mycket passivitetsträning. 

Det är ju visserligen bra att ha hundar som kan ta det lugnt några dagar.... men här har det INTE GÅTT BRA! 

Ratto har fått för sig att han ÄGER MIG, dvs matte är sjuk och Ratto ska vakta så ingen stör mig. Alla som kommer för nära morras det på och så har det varit väldigt mycket tandvisning. 

Eddie är perfektionisten och han har istället tagit på sig att attackera alla som inte lyssnar på MIG, eftersom det SKA vara ordning och reda och man SKA lyssna på mig. Själv lyssnar han inte ett smack...... mycket bråk och skit senaste dagarna och han är GRATIS NU!!! Om nu någon skulle vilja ha en kontrollerande mupp vill säga.....   

Ias reaktion har varit som vanligt, i något spända situationer, att bete sig som en vildhund. Fullkomligt galen ute och inne har hon strykt utmed väggarna för att inte få skäll av kontrollfreaket eller få syn på Rattos läskiga tänder..... 

Linus då, Linus Linus Linus. Kan inte påstå att jag har upplevt några speciella motgångar med honom på dessa snart 6 veckor... eller är det mer? *förvirrad*

Hursomhelst, han har gått med på att sova. Inte hela tiden men väldigt mycket. Det var ju rätt okey när Magnus var hemma men senaste dygnet har jag varit själv med fyra ostimulerade monster och två sjuka barn plus att jag inte är frisk själv än. Linus är också gratis. Speciellt efter att han i lördags tuggade av sladden till tvn. Det är ingen vanlig billig sladd (såklart) utan en extralång, men tunn (specialsladd?) som går mellan modem och digitalbox. Så nu har vi inga digitalkanaler... vilket egentligen inte är så stor katastrof, jag överlever. Men vi får ju ändå betala massa pengar för kanalerna liksom. Igår tyckte han att sladden skulle delas i tre delar istället. Har kopplat ur den och smort in den i senap nu för att se om det kan avskräcka honom från att tugga sladdar. Förstår inte riktigt fascinationen faktiskt. Han kanske inte tycker om teknik? 

Hitills är han kapare av: 

* datoradapter x 2
* mobilladdare
* lampsladdar
* grenuttagssladd
* nätverkssladd
men annars har nog inget av värde strykt med. Han är något hyper nu och skulle verkligen behöva en utflykt här i dagarna. Tänkte försöka sätta nostarget ordentligt nu i veckan så han har lite grund inför valplägret nästa vecka. 
Ska bli så roligt att gå kurs!!! 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards