Alla inlägg under februari 2013

Av rockadog - 23 februari 2013 16:55

Söndag: körde bana nere vid sommaro! Först fick hundarna dra kedjor ca 1,5 km. Banan gick asbra första gången men sämre och sämre varje gång vi gjorde om. Men över lag gick det skitbra!
Måndag: svår lång bana. Fick störning i form av en hund som gick fram och tillbaka och skällde. Gick bättre för varje gång. Fick lite hundmötesträning också vilket gick jättebra. Avslutade med att de fick dra kedjor!

Tisdag blev en vilodag

Onsdag: inne i affärer med honom, hälsaträning och socialt!
Efter det körde vi lydnad utanför gallerian! Gick jättebra. Slalom mellan stolpar, kryp på bänkar, balans mellan bänkar, sitt, ligg, fot, läggande under gång mm.

Torsdag: köpte klövjeväska och tränade utanför Coop. Rallyövningar och mycket balans. Gick grymt bra!

Idag blev det ridhusträning med hopp, en bana rally och miljöträning!

Imorn smäller det!!!

Av rockadog - 20 februari 2013 20:42

Tänkte dela med mig av mina planer för Linus detta år! Vi har ju kommit igång nu med träningen och det är såååå kul! Målen är:
Klara nybörjarklass i rallylydnad x3
Klara lydnadsklass 1 x3
Appelklass spår med uppflytt till lägre

Det börjar med inofficiell rallylydnadstävling på söndag, sen är det fullt med lydnadstävlingar i april och maj. Beroende på hur det går på söndag så har vi rallytävlingar i mars, april och juni som passar. Appell blir i maj, augusti och september.

Det är så planeringen ser ut nu, sen blir det säkert inte alls så bra som jag tänker, men det får vi ta då! I juli blir det "lov" från tävlingar, blir några veckor i stugan :)

Av rockadog - 20 februari 2013 09:14

Lite bilder från senaste veckan

Av rockadog - 20 februari 2013 09:10

Nu är det bara några dagar kvar till vi ska tävla. Nerverna håller sig i skick, kanske för att jag har så mycket muntliga presentationer i skolan? Ska ju faktiskt bli lärare och jag har ju faktiskt tränat hund i 11-12 år....
Att fjanta runt på en rallybana känns inte som hela världen faktiskt :)

F ö fascineras jag över CMs slagkraft, förstår inte hur folk kan följa honom slaviskt men missa hur mycket skit han håller på med?? Stört!

Korrigerar man ofta och utan att förklara för hunden vad den ska göra istället, så får man en potententiellt farlig hund, som tråkigt nog bara är som sin ägare.

Linus klarar ivf en bana utan att belönas förens i slutet, känns himla bra, han fokuserar verkligen och vill göra rätt :) min bästa hund!!!

Av rockadog - 14 februari 2013 10:48

Min impulsivitet kanske borde tyglas lite? Jag har anmält mig till en rallytävling nästa helg, seriöst, jag och Linus kan INGENTING! Vi har ingen stimulus på något moment, tur det är skyltar liksom!!!!!! Och till det så saknar ju både jag och Linus lite social kompetens, han gastar och jag blir ju så skakig vid sånt där.. hua! TÄVLING liksom! Aja, det får gå som det går! 
Lite harmonisk musik behövs : 

(Från fimen Hobbit) 

Utöver att jag och Linus nu hysteritränar inför rallytävlingen så har jag hunnit med att åka skidor för första gången på 18 år, jag har också provat Zumba och då inte som normala människor utan i 2 timmar (!!!!!!!!!!!!)  detta var i lördags, skidorna i måndags. Igår satte jag upp på Lycka för första gången på veckor, så himla härligt! 
Jag försöker nämligen boosta kroppen med massa energi nu, vilket i slutändan betyder att jag är helt slut. Men det är roligt åtminstone! 

När jag väl är igång så kan jag ju erkänna att vi har 3 lydnadstävlingar i vår, appelspår i höst och rally i sommar. Det blir ett tävlingsår!!!! Och Lycka ska ju betäckas så vi får en liten fölis till nästa år :) 
Får vi hoppas ivf. 

Idag är det ju alla hjärtans dag! En dag som alltid är roligt underhållande på facebook. "Alla som inte har någon.... "
"ensam är stark...." och bla bla bla... inte fan sitter folk och gnäller på mors dag och fars dag? Och då är det många som inte har sina föräldrar i liv. Sjukt att facebook ändå är ett sådant forum för gnäll!!!! 

(ok, ska jag säga som är typ gnäll personligfierad)

Hursomhelst så lägger inte jag upp vad jag äter varje dag, inte heller om jag eller mina familjemedlemmar varit på toa eller om vi börjar bli hungriga och funderar på mat. ... det är inte intressant, i dont care, simpel as that! 
Förstår verkligen inte folk som uppdaterar varannan eller varje timma.... 
"X har vaknat och sitter i soffan...." 
"X börjar bli hungring..."
" Funderar på om jag och X ska ta oss lite frukost...." 

Seriöst? Lever folk så? Vänta... x slog sig måste uppdatera på facebook liksom! Blir lite arg när det handlar om barnfamiljer dessutom, vaffan om barnet är hungrigt så GE BARNET MAT! Det är väl för i helskotta ingen facebooknyhet direkt???? 

Bambi fyllde 1 år i söndags, tror vi, vi hittar inte hennes papper. Hon blev ordentligt grattad med tårta och leksak så klart ! Magnus har jobbat hela helgen och det känns som att vi typ inte träffats på en vecka, jag är så trött på kvällarna så det blir lite osammanhängande meningar innan jag kraschar för natten. Socialt liv, oh yes. Men idag ska vi på bio, A good day to die hard, med Bruttan willis. Det blir finfina grejer det :P 

Nä peace out friends och läsare... 

Av rockadog - 5 februari 2013 18:27

Vad är det med livet egentligen? Varje nyår tänker jag att det HÄR livet ska bli lugnare! Men det tycks bli värre och värre för varje år. I år började ju kaoset med bilfan, eller idioterna som tänkte sno bilen! Det är sådant pyssel nu när vi bara har en bil och det är verkligen JOBBIGT! 

Positivt däremot, jag fick VG dvs högst betyg möjligt på UVK1 som jag läst sen i höstas! Det känns brutalt bra, sådär superbra så jag faktiskt studsade runt och pep som en gris här hela kvällen igår! 
Nu läser jag ju svenska1a som är mindre roligt, eller det började ju med grammatik och det är faktiskt inte ROLIGT! Bra är det, ett måste är det, men det är INTE roligt! 
Idag gick vi vidare med TEXTER! Dvs vad är en text och hur definieras den. Kan "Jag har varit på fikarast" vara en text? Är vi instängda i textrummet? Läraren är en liten "tomte" och sååå rolig, det var verkligen vad jag behövde efter dessa två veckor med grammatik! 

Sen har jag faktiskt bestämt mig för att sätta ettan med Linus i vår. Vi SKA klara det! Är sjukt taggad och det hoppas jag han blir också! Ska skärpa mig nu och ta mig iväg till ridhusträningar och allt, det får vara slut på tramsandet nu! Rent generellt känner jag att jag behöver förnya mig lite, inte bara håret men min livsattityd. Bitter och jävlig kommer jag kanske alltid vara men jag måste verkligen bli mer vältränad och hälsosam. Det där med julkilon har liksom blivit vardagskilon och nu vill jag bli vältränad och snygg igen... inte en gammal avdankad skrynklig 31-åring. Huvva! Så med start imorn så blir det hundträning med E, så vi kommer någonstans! Fredag nalkas det, håll i er, Zumba i 2,5 timmar! Fy bövelen, känner redan träningsvärken! Lördag blir det ridhusträning, söndag leka död. På måndag tänkte jag, om jag får tag i längdskidor, följa med till ånnaboda med Coralins skola och bränna lite mer kalorier! Sen nästa vecka så har nog hästarna landat och då ska jag börja rida 3 ggr i veckan! Bort med fläsket!!!!! 
 

Av rockadog - 3 februari 2013 11:44

I tisdags klippte jag mig kort. Känns bättre för varje dag. Hundarna har fått sitt denna vecka. Småträning varje dag och okey promenader. Så den biten känns Bea. Skolan har varit riktigt tråkig dessa två veckor men hoppas det vänder. Hästarna verkar trivas och det är så skönt att slippa allt tjafs och slitgöra med andras hästar.
I torsdags var jag och R på relaxen och det var riktigt skönt. Det riktigt tråkiga är att vi haft stöldförsök i nya bilen och får inte tillbaka den då försäkringsbolaget tycker att det blir för dyrt att laga. Så nu måste vi hitta ny bil igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards