Alla inlägg den 23 mars 2011

Av rockadog - 23 mars 2011 20:47

Fick veta att det tydligen varit ramaskri på en sida på facebook om mitt "avlivningshot". Folk tycker att vi borde avlivas, att hundarna borde flytta att vi inte borde skaffat barn och gud vet vad. 

Och egentligen blir jag mest arg. För det finns faktiskt massa människor som är elaka mot sina djur, som avlivar utan vettig anledning, som inte ens försöker när det blir en motgång. Massa djur far illa hela tiden, men fan, jag har faktiskt gjort allt jag kunnat för dessa katter och kämpat för att dom ska trivas. Varför får inte jag ha en gräns? 

  

Av rockadog - 23 mars 2011 16:00

Ringde ju faktiskt och bokade tid idag för avlivning. Men i sista sekund tittade jag på blockets köpesannonser och hittade en passande. Ringde, men hon hade tingat två andra katter, men hon gav mig numret till http://www.ramossenskatthem.se/ och Marianne som har det sa att hon kan behålla dom. Om dom inte skulle trivas så får dom leta hem genom den hemsidan och flytta till landet. Hon själv bor ju på landet så jag hoppas att det kommer funka! 
Magnus åker ner på söndag till Ängelholm så han tar med dom!
JAG KÄNNER MIG SÅ LÄTTAD!!!!!!

Tänk att om en vecka så kan vi sova lugnt utan att oroa oss för att barnen ska vakna med kiss i sina sängar. Och katterna får bo på landet!!! Win win for everybody! 
Konfetti ligger i skrivande stund på mig och har hakat sig fast med halsen runt min arm. Söta lilla hjärtat.

Djuren minskar med andra ord. Bara tre hundar och en ponny kvar nu! Fast vi äger ju Ia förstås men hon trivs toppen där! I vinter (men antagligen innan) så kommer vi bara ha två hundar och en ponny. Det kommer garanterat kännas lite. Men samtidigt skönt och lugnt. Fast Linus blir ju lite större så han kanske kan räknas som två!? Även om jag kom ut mer med fyra hundar så är nog tre hundar lagom. Speciellt grabbarna som är så himla coola. Igår var jag ju iväg ett par timmar på fm och sen på em blev det ju flera timmar igen. Dom bryr sig inte. Trygga och lugna ligger dom och slaggar bara. Inte som ia som reagerar direkt om planen blir annorlunda och dagens rutin ändras. Dom är vana sen alla år. Linus är stencool han med. Han slaggar där han kan och idag när Magnus hämtade Emil så gick jag med dom alla tre till Coralins dagis och han sprang lös och busade. Kottar, grenar och stenar var väldigt roligt! Och såååå underbart att se barmark igen!!! 

Nästan framme vid dagis så brakade det till i skogen, Linus som var lös reste ragg och ställde sig i givakt. Jag kallade på honom och han kom direkt. Det var en flock rådjur! Mamma mia! Min stackars stressnerv fick sig en törn!

Men han är ju såååååå duktig. Hoppas han alltid gör såhär. Det är andra gången på en vecka han väljer mig framför rådjur på nära håll. Ska lägga upp lite bilder ikväll som jag tagit på sistone.  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards