Alla inlägg under september 2015

Av rockadog - 30 september 2015 13:05

eller typ nåt sånt har jag dragit på mig! Högt tempo för länge och sen är det bara att slappna av så kommer pesten!

Idag har jag en riktig sängdag, jag har inte gjort något vettigt än och har inga planer på att göra något heller. Hostar, snorar och känner mig allmänt blä!

Jag har däremot gått ner i vikt. Inte många kilon kvar nu. Vägde ju nästan 70 kg i början av sommaren men nu är jag snart nere på 63, plus att fläsket bytts ut mot muskler! I Love it!

Av rockadog - 27 september 2015 08:02

Månader av packning, sortering och strukturering har satt sina spår. Jag är helt slut! Utmattad! Orkar ingenting!
Idag ska jag bara göra saker som jag behöver, rida och ligga i soffan! Punkt!

Av rockadog - 18 september 2015 23:44

Nu har vi bott här i snart 2,5 veckor. Jag har jobbat 8 av dessa dagar och känner mig smått sliten!
Vi har börjat komma iordning så smått...

Ovan är vårt sovrum. Jag sover så otroligt skönt här i huset! Hoppas det håller i sig!

Vi har också byggt en lösdrift! Nu behöver vi inte oroa oss för hästarna när det är dåligt väder!
Idag har vi bytt trådar, 700 meter tråd utan handskar känns i händerna kan jag intyga!

Barnens rum är i stort sett klara, ska byta gardiner i Emils rum, sortera lite mer leksaker och få upp lite mer tavlor, sen är det bra för ett tag :)
Köket är klart men vi ska köpa en rund eller en fyrkantig matta att ha under matbordet.

Det hänger en gårdstavla i köket nu och lite annat krimskrams :)

Så kvar på att göra är:
Hallen och trappen, dra nya trådar runt sista hagen, köpa matta, tavlor och gardiner, packa upp det sista, städa närkestugan, möblera gästrummet, täta stalltak..... Eh just ja... Vi bor på gård så listan blir aldrig avbetad!

Av rockadog - 11 september 2015 07:51

Förra onsdagen fick vi nycklarna till vårt fantastiska paradis!

Jag och Magnus körde och bar två fulla transporter med möbler och lådor på onsdagen! Behöver jag ens nämna att kroppen vrålade på torsdagen?

Inte för att en vrålande kropp fick mig att ta det lugnt! Jag hämtade Camilla på morgonen och sen hämtade vi Lycka. Under tiden gick resten av familjen runt hagarna och hämtade pappa som fick passa Lycka när prinsen hämtades. Allt gick bra även om Lycka försökte välta transporten i rondellerna!!

Fredagen spenderades med att hämta hö, handla div som fattades och packa upp.

I lördags körde vi det stora flyttlasset, mitt under störtskur och åska!
Vi klarade oss ändå rätt bra och som tur var kunde hästarna gå i paddocken medans hagarna torkade upp! Mån, tis, ons och Tors har jag jobbat! Idag ska jag njuta av en ledig dag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards