Alla inlägg under december 2010

Av rockadog - 31 december 2010 13:42

* januari - skottade snö- 

* februari- skottade snö, hade Lula hos oss hela månaden

* mars- fick värsta elräkningen någonsin, 13000!!! Plus att vi hade kallhyra på 7000= sa upp kontraktet på huset! 

* april-  letade bostad i Örebro, var hundvakter åt Enya en vecka, hade besök många av många familjemedlemmar och vänner, jag hade öroninflammation och halva släkten hade vinterkräksjukan! 

* Maj- skrev kontrakt på lägenheten här i Örebro, flyttade Oboy till Örebro, sålde Peugeoten och köpte Audin! Coralin fyllde 5 år! 

* Juni- Flyttade till Örebro! åkte till stugan, Oboy fick kotledsinflammation och sen fång, kaos med katterna hos kattvakten! 

* Juli- firade första bröllopsdagen! var kvar i stugan till den 20e och sen hem och kaosade vidare med Oboy! 

* augusti- flyttade Oboy och har honom sedan dess själva, hjälpte Maria flytta i Stockholm, Coralin började på dagis igen.... 

* september- Krockade den 13e, Emil fyllde 2 år den 14e, Magnus blev varslad en vecka senare... sket sig med parningen för Eddie, fick nya tapeter... 

* oktober- vacker månad i år och vi var massa ute i stallet hos Oboy! Eddie och katterna kastrerades! 

* november- snön kom! Magnus opererade handleden! 

* december- jul, nyår, massa jobb för Magnus, nytt jobb för Magnus, Ratto dålig till och från, kallt! 


Det har varit ett rätt okey år faktiskt. Tuff början och tufft slut bara. Tradigt ekonomiskt och jobbigt emotionellt. 


2011 kommer innebära stor ekonomisk förändring. Vi kommer ha stadig ekonomi! WOW! Och det kommer bli ännu bättre om jag bara hittar ett litet jobb! 

Det tråkigaste blir nog att Ratto inte kommer överleva hela året. Men han har ju chockat oss förr, så man vet aldrig. Vi ska försöka ha råd att renovera i stugan lite och så blir det nog en utlandsresa nästa höst! 

Av rockadog - 31 december 2010 10:05

Sov som en kratta inatt, hade ont i magen och sen vaknade jag utan täcke och var jättekall. Känner mig inte alls på topp men det är väl bara att köra på och hoppas att det blir bättre. 

Idag lyser faktiskt solen!!!! Helt fantastiskt!!!! Magnus har redan varit ute med Eddie och Ia så jag ska snart hoppa ur sängen och gå ut med Ratto. Ratto ligger fortfarande här i sängen med mig under täcket. Han är inte ett dugg morgonpigg och har aldrig varit. Ingen förstår hur han kan sova hela nätterna helt under täcket, eller som inatt under två täcken. Men han har alltid gjort det. Min lilla värmedyna. Hans plats är också alltid utmed smalbenen eller mellan fötterna. Om det inte vore så trångt av barn i sängen så skulle kanske Eddie vilja ha sin gamla plats igen. Han sov alltid under täcket han med, sina första år. Då låg han vid min mage, som en liten boll. Det krävdes ju att jag låg i samma fosterställning hela natten. 


Nu har Eddie i skrivande stund tagit sönder något. Hmmm... undrar om jag ska våga se efter vad???? Näää det lät typ som om han strimlade soffan eller nåt..... hmmmmm.... Såna dumheter gör han om vintern. Sommartid är han underbar, han är perfekt för vår, sommar och höst. Men vintertid vill han inte vara ute så mycket, han kräver enormt mycket mer inomhus då och det blir ibland glapp här hemma med träningen = oacceptabelt för Eddie. Men han fick för sig att det låg en macka under soffkudden igår och då tänkte han strimla soffan... ack ack ack om det var det han gjorde nu..... :( *vill inte veta*


Magnus har fått sitt nya jobb, har jag berättat det? Nej jag tror inte det... men han blir fr o m 19/1 trafikledare på Trafikverket! Så jävla bra!! Statligt anställd = Fast inkomst och bra arbetsvillkor. Tjohoooo! Han är så himla bäst min älskling!!! 

Själv får jag väl gå tillbaka till mitt gamla kanske, ugh.... om jag inte hittar något roligare eller tar tag i mig själv och drar igång lite kurser... startar upp mitt företag!! Det vore ju onekligen bra om jag gjorde det... och roligt. Roligare än ett kontorsjobb ivf. 


Nä nu är det dags att sätta fart!!! 

Gott nytt år kära läsare!!! Hoppas det blir ett tipp topp år för oss alla!!!

   Här ovan är det pappan till "min" valp (han är den ljusa) som busar med en kompis. Gosevovven! 

Av rockadog - 30 december 2010 09:48

... men jag lovade ju att visa hur det ser ut när jag är själv med djur och barn. 

Här är en snutt från en av alla rundor i skogen... alla tre vovvarna och båda barnen. Emil i pulkan och Coralin som hänger sig fast i pulkan   

Men stolt blir jag över grabbarna som ivf har ETT kommando som sitter: VÄNTA! 

Enjoy! 

Av rockadog - 28 december 2010 19:56

Vaknade med ryggskott idag. Fruktansvärt var det! Ringde pappa som alltid ställer upp, så jag packade in barnen i bilen och hundarna med. Släppte av hundarna hos honom och sen ut till Oboy. Hovslagaren var nästan klar och Oboy skötte sig så fint. 

Däremot har torven fryst i boxen och Oboy slitit ner hovarna mot det "hårda" underlaget så jag måste köpa halmpellets nu så det blir mjukare. Har lyckats hitta en återförsäljare som är billig här i stan och en i nyköping som är ännu billigare. Blir volvon för Magnus någon av gångerna :) 

Coralin red några varv i hagen barbacka och det var väldigt uppskattat. Sen hem och hämtade kläder och smink. tillbaka till pappa som bjöd på pannkakor. Bus och lek där till 16 ungefär och då över till syrran eftersom F fyllde 17 idag. Fullt ös där med och hundarna var kvar hos pappa. 6 barn var det idag och det var inte en lugn stund! 

Barnen fick gröt och sen åkte vi hem. Emil somnade i bilen så han har just somnat. Coralin hejjade på kudden och sen sov hon ;) 

Själv är jag vrålhungrig och måste verkligen ta ett bad eller duscha varmt. Ryggen är inte rolig :( 

Annars är jag bisarrt glad för en väns skull och ledsen för en annan väns skull :/ 

   Älsklingarna idag

Av rockadog - 27 december 2010 22:06

Idag har det varit fullt upp. Åkte till pappa på fm och åt lunch där. Jag, Magnus, Coralin, Emil, Maria och Salomon plus pappa dårå trängdes runt hans lilla bord. Gott var det som alltid och sen var det fika och prat. Marias vän från Stockholm körde ner för att hälsa på så det blev ännu mer fullt ös. 

Sen ringde mamma och bad någon av oss köra Natha till doktorn för hon har fått ryggskott. Magnus åkte och skjutsade också hem hundarna. Sen drog vi upp på stan där Magnus mötte upp. Shoppade lite på mitt presentkort på Lindex. En längre stickad tröja/klänning samt en kjol, plus hårband åt Coralin och en jättefin skjorta åt Emil. Sen köpte vi en gående/skällande hund åt Coralin, en pudel som heter Kalinka. Klockan var mycket och vi åkte hem, åt skräpmat och sen åkte Magnus till jobbet. Lajraj som vanligt. Emil var speedad och somnade jättesent och jag har knappt hunnit ta kväll... så nu ska jag hoppa in i en varm dusch och hoppas att min rygg känns lite bättre sen. Fy va ont jag har idag. Helt galet! 

Hundarna har fått en tråkdag idag, men ändå lite rolig utflykt till pappa. Promenadmässigt blev det tråk. 

Nu ligger alla tre samt båda katterna utspridda runt mig och det är alldeles lugnt och skönt här. Tomt utan Magnus, som alltid, men jag är verkligen van nu...  :( 

Av rockadog - 27 december 2010 10:53

.. det har jag nästan varje dag nu vintertid. Det gör riktigt ont faktiskt... och mer ofta än sällan känner jag mig stelopererad :( 

Mamma masserade mig igår och det blev bättre men värme behövs nog verkligen för att det ska bli bra. 

Så om ni tycker att jag gnäller, sätt några knivar i ryggen och be en elefant krossa några kotor så vet ni varför jag gnäller när det är kallt och jävligt.... 

Av rockadog - 26 december 2010 11:02
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 25 december 2010 13:21

Jag har fått så fina julklappar! Ylleunderkläder, både tights och tröja, raggsockor och presentkort på Lindex, undrar vad jag ska köpa? Och en bok, som verkar läskig, en fickkalender, bodybutter och en kylbricka att ha under datorn. Den ska spara batteriet, fläkten och öka prestandan :)

Barnen fick massor, alltså verkligen massor! Orkar inte räkna upp allt men Emil fick flera kg lego och Coralin fick jordglobslampa, cd-spelare, böcker och kläder! Båda fick tre par raggsockor av pappa också! Och så fick dom vanliga yllesockor i massor :) Mycket bra! Så slipper vi frysa!

Hundarna fick varsitt fyllt märgben och det blev inte ens unsen  av gruff för en gångs skull, trots att det var mitt i kaoset! 

Magnus fick feber på kvällen så idag är det en lugn återhämtningsdag. Och imorn blir det julafton nr 2 hos mamma. Hoppas han mår bättre tills dess.

Nä nu ska jag läsa lite! Fortsatt god jul alla läsare!  

Årets gran! 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards