Alla inlägg under februari 2014

Av rockadog - 22 februari 2014 21:12

Saga hämtade jag ju för en vecka sedan. I måndags red jag första gången, sen red jag onsdag, torsdag och fredag. Idag fick hon vila. Imorn tänkte jag låta Coralin rida lite, men nu har L gått och blivit hingstig så han går i paddocken....

Av rockadog - 18 februari 2014 11:05

Saga är min nya häst! Ett islandssto född 2001. Hon är supersöt och har hittills skött sig jättebra i nya stallet!

Vid ihopsläppet gick det lugnt till, hon hälsade och sen blev hon boss över de två unghästar hon går med!

Igår red jag ut på henne med Rebecca, sadelgjorden passade inte så det fick bli en barbackatur! Gick super och hon var så snäll! Dessutom kom solen fram! Helt underbart!

Så jag ser fram emot att lära känna henne! Och hoppas att hon inte blir galen av att stå på box...

Av rockadog - 9 februari 2014 13:26

Det börjar arta sig här hemma :) älskar verkligen ytorna och alla vita fina väggar!
Från vardagsrum mot kök/matplats

Från hallen mot vardagsrummet

Från kök mot vardagsrum

Resten av rummen är inte klara! Vårt sovrum saknar tv-n på väggen och lite tavlor... Barnens rum är inte klart heller, men blir väl förhoppningsvis det i veckan. De har ju då mycket leksaker som ska organiseras!

Jag har ju fått en walk-in-closet också, very nice! Bild kommer :)

Av rockadog - 7 februari 2014 14:43

Det blir många inlägg om flytten nu, kanske inte så konstigt eftersom den har varit i fokus!
Vi är ivf på plats nu, i denna lägenhet som är så galet fin!!!
Barnen trivs och vi vuxna trivs! Och vad vi sover, det är crazy! Fast det kan ju bero på att vi håller igång hela dagarna! I förrgår kom barnens säng och fy fan säger jag, M jobbade och jag kämpade med den hela kvällen. Mamma kom hit och lagade mat och hjälpte till, tur det för annars hade jag brutit ihop! Den var galet svår!
Men barnen sov i den och den blev jättefin! Två stora lådor köpte vi också, smart förvaring under sängen! Deras ytor på respektive sidor motsvarar den yta de hade i sina egna rum i gamla lägenheten! Så det funkar nog, de kommer bra överens och tycker att det är kul och tryggt att dela rum!

Hundarna var hos pappa till i måndags som planerat, han var helt slut stackaren! Två dygn med tre hundar av olika typ är tydligen inte så lätt som jag tycker, oftast!
Bambi är väl den som tar flytten sämst, vilket var helt väntat. Hon är ju rädd för nya människor och den dåliga synen på det gör ju att flyktbeteendet ökar! Men på kvällarna är det lugnare och dessutom finns det massa harar här att spana på :)
Hon kämpar på med att orka, men jösses vad hon sover inne! Det behövs verkligen ingen träning utöver vanliga promenader!

Eddie kunde väl inte bry sig mindre, han är så trygg och cool numera! För hans del känns det nog som hemma och det finns ju massa spännande lukter ute! Kitty är bara så lätt! Hon bara flyter med och älskar ju allt och alla! Vi har haft hantverkare här nästan varje dag denna vecka och medans Bambi får panik och tokskäller så kravlar Kitty runt i ansiktet/knät på alla! Vi har ivf tränat på hur man uppför sig när någon ringer på dörren!

Nu efter knappt en vecka har vi fortfarande några lådor kvar att packa upp.... Men det har gått rätt fort att komma iordning!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards