Alla inlägg under april 2014

Av rockadog - 20 april 2014 13:08

Idag vaknade jag på helt fel sida och är fortfarande sur och har svårt att hitta min energi.
Lycka har gått tre dagar den här veckan, plus lite markträning och longering i måndags. Igår red vi långt, var ute i typ två timmar. En hel del trav och dessutom nya vägar. Lycka blev en aning svettig men hon var torr när vi kom tillbaka :) det känns asbra!

I fredags skrittade jag först ut i 40 min, när vi kom tillbaka blev det hårdträning i paddocken. Serpentiner i trav med ställande, fy bövelen vad tung hon är att jobba då! Men hon kämpar på även om det ärlångt ifrån snyggt!!!

På bilden ovan går hon skapligt kontrollerat, för att sekunden senare se ut såhär...

Travarstyle deluxe... Jag har provat att rida med gramantyglar på henne denna vecka, men det är nog inget för oss, dels är det trassligt med extra uppsättning och sen vill jag inte tvinga ner henne i en obekväm ställning... Hon rids ju med hackamore och när hon hysteriar så känner jag att det vore bra med extrahjälp för att få tag i henne. Hon är urbota stark med hackamore :(
Sen är ju målet att kunna rida med repgrimma, men det känns rätt omöjligt som mål med tanke på hur hon kan bli när hon går upp i stress.
Äh, vi får traggla vidare helt enkelt, det är ju inte bråttom och förhoppningsvis blir hon dräktig i sommar och då lägger vi ridningen i vila ett år!
Funderar på om jag ska låna en ridhäst nu när hon ska gå dräktig?!
Behöver ju rida för kroppens skull!!

Kolla bara vilket fläskberg jag blivit!!! Blääääääääää! Måste banta!!! Och träna mer!!! Och jag måste sluta äta godis!!!!!!

Av rockadog - 16 april 2014 17:52

Allt händer i ett nu tycker jag! Våren har kommit och med den lite mer energi och tankar om framtiden. I sommar blir det en spanienresa, jag och barnen blir borta en månad ungefär. Det kommer kosta, men blir nog värt det!

Vi ska också försöka hinna vara i stugan en hel del, jag ska måla väggar och försöka få fram trägolvet :) och så ska det in en ny bäddsoffa!!

Hästapållen ska bli mamma, nu ska det bara gå vägen, hon åker dit i maj/juni och stannar tills hon är dräktig :)

Det går verkligen framåt med Lycka nu, hon blir allt lugnare och tryggare. Idag red vi 1,5 timma, travade rätt mycket och däremellan skrittade hon på långa tyglar. Hon var inte ett dugg svett efteråt och det är ett mycket bra tecken!

Med mig själv går det stabilt... Är inte bra än, alls, men mår likadant.
Har fått ändra om mitt sätt att prioritera, tex så har jag i många år prioriterat alla i min närhet, men nu är det mig själv och familjen jag prioriterar! Alltid! Det är en galen omställning att gå från "vad kan jag göra för hen" till "vad kan jag göra för mig själv". Men helt klart värt att ta hand om sig själv, ingen annan gör ju det på det psykiska stadiet.
Jag tänker också på det här med energigivande människor, försöker samla sådana runt mig för att orka mer och framförallt orka utan att tänka på orken! Också väldigt viktigt!
Det finns fortfarande energislukare i min omgivning, men man kan ju inte rensa bort alla, för en dag mår jag bättre och då kanske jag saknar dessa personer:)

Glad påsk från oss :)

Av rockadog - 2 april 2014 12:03

Det har varit en vecka full av hästliv! Förra torsdagen longerade jag Lycka vilket gick jättebra, hon är lyhörd och försöker hela tiden att göra sitt bästa! I fredags var C:s häst dålig och det blev många timmar i stallet i väntan på veterinär. Jag och R red ut och Lycka skötte sig sådär exemplariskt så man blir galet glad! Skrittade på långa tyglar bredvid en bråkig yra och det var bara wow!
I lördags hämtade vi hö och sen red vi ut igen, det var samma euforiska tur (för mig) och det blev många timmar i stallet igen :)
I söndags tänkte vi ta en längre tur, men efter några km kom en luftballong över oss och hästarna blev jätterädda! Det var smått kaotiskt men vi tog oss tillbaka helskinnade! I måndags fick hon vila och igår skrittade jag lite barbacka på henne! Idag får hon vila, tänkte skritta imorn och sen blir det nog uteritter på fredag och söndag.

Idag ska jag städa, tänkte baka också! Den här vårvärmen gör att energin kommer tillbaka lite!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards