Alla inlägg under augusti 2012

Av rockadog - 27 augusti 2012 09:34

Varför kan det aldrig bara vara lugnt för? 
Det är något nytt eller gammalt att fundera över varje dag faktiskt. 
Agria är låååångsamma med att besluta om de kommer livskadeersätta Kittchen. Tycker inte att det är roligt att åka ut och se henne nu. Hon ser verkligen ut att ha gett upp :( Ögonen är trötta! Men hon rör sig bra även om hon är stel, men så har hon bara stått nu i flera veckor. Enda gången hon springer är när hon blir själv i hagen och någon rider förbi. 
Har ivf planerat hur det ska gå till, kommer boka dag och tid, åka ut och ta in henne och borsta och pyssla. Sen lämnar jag över henne till K som leder ut henne och sen stannar hon på stallplan tills det är över. Vill veta att det gått rätt till. Själv kommer jag åka innan hon leder ut henne, vill inte vara kvar då. Blir så skakig av sådant så kan inte köra hem då. Usch usch usch! 

Idag hämtar vi hem Linus. Får se hur det går med grabbarna nu igen. Blir munkorg alternativt grind mellan dem tills det lugnat sig. Många långa promenader varje dag också. Gå, gå och gå brukar vara bästa medicinen mot gruff, tycker jag. Lär väl gå ner några kilo på kuppen också :) Är både nervös och lugn, men vi kan ju inte ha honom på pensionat hela livet heller, även om han har det toppen där. Annika använder honom dagligen i flocken så han får jobba för sitt uppehälle där. 
Pga allt som varit nu under sommaren så blir det ingen agilitykurs, men jag har anmält honom både till en tävlingslydnadskurs och en rallylydnadskurs, så får vi se om vi får plats på någon av dem:) 

Sen väntar jag på ytterligare en försäkringsfråga som ska avslutas. Gah, att försäkringsbolag ska vara så låååååångsamma. Hursomhelst om jag får pengar från det så har jag väldens bästa överraskning på gång åt familjen, tror alla tre kommer studsa av glädje och ev kanske det blir en glädjetår :) Hihi, hoppas hoppas hoppas det blir så :) 

Av rockadog - 19 augusti 2012 13:06

I fredags fick jag veta att jag är antagen till vad jag sökt!
Den 3/9 börjar den 5-åriga utbildningen för att bli ämneslärare på gymnasieskolor med inriktning svenska och engelska!

Av rockadog - 19 augusti 2012 13:04

I onsdags gjorde Linus (och jag) lämplighetstest för polisen som sökhund.
Alla moment gick bra utom det viktigaste, söket!!!
Figuranten låtsasgömde ett läderstycke och Linus gav blanka fan i det. Han har ju från dag ett fått lära sig att sådana får han inte röra. Alla andra moment gick bra, men som sagt, det föll på söket!
Fick massa bra tips om hur jag kan jobba vidare med söker och öka hans intensitet, om jag nu kan ha kvar honom... Men det är svårt nu mellan grabbarna!
Linus är sen i fredags på pensionatet igen, det är sååå tråkigt utan honom hemma:(
Hursomhelst, jag är så himla stolt över Linus! Han kämpade på så fint på testet och är ju också den första lapska vallhunden som genomfört ett sådant här test!

Av rockadog - 18 augusti 2012 14:27

Sen vi kom hem från stugan så har Kittchen inte varit sig själv. Hon har ju haft kassa hovar sen jag tog över henne men de ser bättre ut nu än då. Hursomhelst så har hon protesterat hej vilt när någon försökt göra något med henne! Förra veckan hade vi en Hovslagare ute och han tyckte att det ser ut som att hon har hovbensförsänkning. I tisdags tog jag ut en barfotahovslagare för att få en till åsikt. Hon sa samma sak men hittade även en gammal rotation i vänster fram. I onsdags kom veterinären och sa detsamma:(
Hon blev helt utdömd, inte bara pga hovarna utan benen, rörelser och helheten.
Så nu har jag papper hemma för att beställa avlivning. Jihaa kul att ha djur, oh ja:(

Oboy däremot har tagit sig, mot alla odds ser han så himla fin ut nu:) alltid en tröst!
Veterinären menar på att Kittchen är så dålig för att hon misskötts under så många år, kanske inte senaste året men under många år i sitt liv. Hovarna var misskötta när hon kom till mig, men rotationen var gammal, säkert år gammal.

Av rockadog - 14 augusti 2012 09:15

Igår var jag hos läkaren för att bli invaliditetsbedömd. Vette sjutton vad min grad är i procent men nu har jag på papper att jag har en whiplashskada. Tydligen har jag iom den också känselbortfall i vänster arm och hand. Och idag är jag mer invalid än vanligt, blir så när läkare klämmer och trycker! Ajaj!
Han rekommenderade att jag ska fortsätta rida så mycket jag kan!

Av rockadog - 9 augusti 2012 11:04

Nästa onsdag gäller det! Jag och Linus har då ett stort prov att genomföra!! Linus framtid hänger på att det går vägen, så det är inte LITE press !!!
Om det var nervöst med MH så är det här sjuttio resor värre!
Går det bra så är det också ett stort steg för rasen... Press press press!
Jag kommer vara en sjö av nervositet !!!

Av rockadog - 1 augusti 2012 10:24

I måndags vände jag ryggen till i den där förbjudna sekunden. Grabbarna har ju brakat ihop flera gånger i sommar men de har båda brutit själva direkt och inga större skador har skett. Så i måndags slängde jag mig givetvis in i vardagsrummet, hann bara stampa med foten så delade dom sig direkt. Fick in linus i sovrummet och kollade Eddie. Alltid Eddie som har skadorna! Stort hål i nacken/halsen, rätt mycket blod men det sprutade inte. Ringde veterinären och åkte direkt. Kände mig rätt lugn eftersom det slutade blöda. Han fick lugnande direkt och sen sövdes han med gas. Allt tog ca 2 timmar och sen var det en drogad vovve jag åkte hem med. Han har haft ont och mått dåligt men idag verkar han piggare!
Linus är hos Annika tills dränen ska tas och sen letar vi efter ett nytt hem åt honom. Det är tungt nu, jävligt tungt:( Linus är vår bebis, han är så jävla älskad så det finns inte! Och så grymt fantastisk!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards