Alla inlägg under februari 2012

Av rockadog - 27 februari 2012 12:15

Jag är så trött på allt nu.....

Stallansvarig är helt crazy, inga rutiner, skitsnack och ingen verkstad. 

Oboy går ner i vikt igen.

Lycka brunstar och är crazy hon med. 

Linus hatar Eddie.

Eddie hatar Linus.

Kita är väl den enda som är som vanligt, men det innefattar ju iof att vara en psykisk katastrof.



Och det förbannade gipset stinker svett och är inte i närheten av vitt längre...


Life is great.... 

bild lånad från googles bildsökning på "galen"...  

Av rockadog - 22 februari 2012 10:20

Idag tog jag första promenaden med båda hundarna (Eddie är ju hos pappa) sen jag bröt fingret. Det gick bra även om hundarna tyckte att det var busiga kottar och pinnar i skogen :P

De har ju fått promenader med husse såklart och varit med i stallet också, så de har ju inte direkt varit stilla... båda är ju förträffligt lydiga lösa i stallet, skryt skryt!


Igår kände jag för ett trick med Linus, på mindre än 10 min hade han lärt sig Hi-five, min duktiga älskling. Ska lägga upp film sen :)

Min lilla bänghund :P  

Av rockadog - 19 februari 2012 12:59

Jag är så trött på gipsskrället!!!

Ni missar ju allt roligt nu ju:( Vi har ju en ny häst i familjen, Lycka hämtades i måndags!!!

Hon är bra het ute men har en go personlighet och är så otroligt vacker! Vi har köpt henne ihop med familjen Nederman så nu måste vi minsann hålla sams i många år :P

   

Oboy mår bra men har tappat massa muskler. Känner mig osäker på om han orkar komma tillbaka till bra form.... men vi får se helt enkelt.


sist får ni en bild på världens bästa Coralin

   

Av rockadog - 16 februari 2012 13:20

Just nu är det en ofrivillig paus i bloggandet.....

anledningen?

 

Fint brutet finger.....

som givetvis ledde till:

vilket gör att jag inte gärna skriver.....

¨


Av rockadog - 7 februari 2012 13:19

... att plugga alltså. Så fort jag får massa att göra så vill jag inte göra något alls. Det är INTE bra. Och det där med att ha flera dagar på sig, det är ännu värre, eftersom jag är en sådan däringa männska som tycker att jag har massa tid på mig och sen kan vänta lite och SEEEEN kan jag göra det.....

Det är så himla mycket roligare att börja dagen med att släppa ut fyra glada hästar. Eller ja, den största som heter Fagge är ju en fd misshandlad häst med div åsikter om hur saker ska göras. Men vi börjar komma överrens han och jag, eller han har skött sig jättebra varje gång jag släppt ut eller tagit in. Men det gäller ju att man tar det lugnt och iakttar honom.
När han är ute så är det dags för illbattingen som bet av tungan på Oboy, han är steppig, lite stressig och har massa idéer om att nafsa när man sätter på täcket, alternativt drämma in hoven i boxväggen, alternativt slå med huvudet. Väldigt harmoniskt, oh ja, men han flyttar på fredag och ingen är väl mer nöjd med det än jag.

Efter dom grabbarna (som går ihop) så ska Taimi ut, det är S:s gamla 27-åring som idag var inlåst. Det gick inte att få upp låset, jag bände, slog och svor på skiten och till slut gick det... och hon bara stod där och tittade på mig som om jag var ett ufo :) Sist men inte minst så fick Oboy komma ut (tar iof alltid dom i samma ordning), han lufsade ut i en himla fart och gick direkt till hö-högen. Dessutom har han nu sen i fredags ätit hela nattransonen av hö och idag hade han bajsat tre stora högar inne, till skillnad mot en som det varit sen olyckan.

Med andra ord så har han hämtat sig mirakulöst snabbt, även om det krävts en massa energi, pengar och trixs från oss och S. Hon har verkligen hjälpt till massa! Så härligt att man kan ställa upp för varandra.

Nä nu ska jag plugga! SKA plugga! MÅSTE plugga!


Linus sköna stil :)    

Av rockadog - 5 februari 2012 21:31

Jag vet att jag är dålig på att lägga upp bilder så nu får ni en drös... 

                 

och en drös från Linus och Elsas busmorgon häromdagen...

             

Och jag är en hejjare på Wordfeud..

 
Oboy i torsdags, rätt mager men vid gott mod... NU har han ätit hö sen i fredags med full aptit :) Bästa hästen !   
Jag har sytt en klänning åt Coralin, hon valde själv att posera med en blomma på soffkanten :P   
Kita och Linus har fått nya selar, Kita ser ut som en bedlingtonterrier... det ÄR hemskt att stå till...   
Magnus inveg Furminatorn...       
En annan dag ute i stallet... ja ni ser ju själva, världens snyggaste och bästa hund! Han var med när hovslagaren bankade skor och hade sig, inte ett öra vickar han på.. :)  
       

Av rockadog - 2 februari 2012 13:01

Jag har fullt upp numera, är det inte stallgöromål så är det annat. Och mycket, mycket plugg. Det ligger jag efter med lite men jag vet ju mina begränsningar, jag brukar inte bli sen med inlämningar men det brukar också innebära ett par stressdagar. Måste också ha i åtanke hur Magnus jobbar så jag hinner med allt även om han inte är hemma. 
Multitaskingwoman oh yes!

Igår började jag dagen kl 7, när Magnus kom hem från jobbnatt och väckte mig med en kopp kaffe bredvid sängen.
Lämnade barnen på dagis och åkte direkt ut till stallet med Linus. Kita kräktes igår av någon anledning, kanske också reagerade på allt hästbajs dom sätter i sig :P

Var ute vid stallet före 9 och två hästar var ute och Oboy och Taimi stod inne i väntan på att T skulle skos.
Jag och Linus gick ut i hagen och tränade istället. Först fick han springa av sig och jag tränade lite på inkallning, han vänder i luften, trots störning i form av rådjur bakom hagen, hästar i hagen bredvid och hundar som skällde bakom mig på närliggande gård.  Sen blev det lite platsliggning i frusna bajshögar, gissa om han var duktig!!? Nosen blev lite lång men han låg så fint kvar, 3-4 minuter klarar vi nu, det är ett klart framsteg med tanke på att jag stod 25 steg bort (värdelös på att uppskatta hur långt det är, men det borde väl vara 10 meter?). 
Sen gick vi in när S kom. Men hon hade ju med sig sin dobermanntik Elsa, som är 4 år. Oh gisses vad de två röjde, mamma mia. Vi var kvar i stallet till 12:30 och de där två hann käka hästbajs, hovbitar, rulla sig i skit, pinka och bajja här och var, springa, leka, brottas. Så himla roligt när han får leka med en hund som leker likadant som han!!!
Kul också att se hur de är olika på flera "typiska" punkter. Elsa gnisslar, visslar men är inte så skällig. Linus visslade nästan ingenting men skällde desto mer. As usual.
Linus visade också både S och hovslagaren hur duktig han är på att öppna dörrar, haha, det går inte att stänga in honom inte! Intelligens medför viss problematik ibland. S stänger in Elsa när hon ska ta in och ut hästarna, eftersom hon kan ibland bita i hästarnas svansar... men Linus går som sagt inte att stänga in, så han ränner runt lös och är inte så rädd för hästarna som han borde vara. Han lyssnar som tur är brutalt bra på allt jag säger där så när jag går in till de andra två hästarna så får han sitta utanför hagen och vänta. Däremot går han in till Oboy och gnager bort smuts från hans ben och är helt trygg. Oboy är ju gudasnäll och lyfter inte en hov när Linus ränner bort, så jag hoppas att det går att styra vilka hästar han går fram till i framtiden också.
Oboy mår bra och dåligt. Han äter ju varje dag men det är verkligen svårt att veta hur mycket han får i sig. Han bajsar och kissar om nätterna så rent kroppsligt verkar han ju "fungera".
Innan vi åkte hem så erbjöd hovslagaren mig att köpa en Furminator, en stor kostade 400 bara så jag slog till. Sen provade vi den hemma och jag säger bara.... I LOVE IT! 
Man ska nog vara försiktig för den tar ju rätt mycket, men samtidigt så hamnar ju högar av päls/ludd i hemmet varje vecka. Ska prova den i vår på Oboy, när han börjar fälla!!! 

Hursomhelst, efter stalltimmarna så tog jag en dusch och sen åkte jag med C till Marieberg. Kändes som vi var i tusen affärer och vi kom hem vid halv fem, bytte om igen och iväg till simskolan med Coralin. Jag simmade 600 meter och jisses vad det känns idag i nacke, huvud, skuldror och ben. Stön för träningsvärk. 

Idag har jag sytt draperier åt Coralin, hon har ju en loftsäng och draperierna är gjorda så hon får ett litet krypin under sängen :) Hoppas hon gillar det!

Ska sy gardiner om en stund i samma tyg, sen måste jag göra en beställning, samt åka till stallet.

Puh pust 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards