Alla inlägg den 19 mars 2011

Av rockadog - 19 mars 2011 18:54




Av rockadog - 19 mars 2011 09:47

Jag gnällde ju lite, minst sagt. Jag har haft en, för mig, väldigt omtumlande och jobbig vecka. Förra fredagen hämtade vi ju Ia från Charlotte. Jag har känt Charlotte sen jag var barn, eftersom hon var min lärare i skolan. Nu har vi haft barnen (Coralin och hennes son alltså) i samma grupp i flera år. De är precis lika gamla och dessutom bästa kompisar. C passade Ia åt pappa vid behov så hon och Ia har en jättefin relation sedan massa år tillbaka. Hursomhelst, jag fick ju nästan släpa ia därifrån. Svansen på magen, öronen bakåt och hon SKAKADE i hela kroppen. Okey, bland kan hon bete sig ufo den lilla sötnosen men det var HEMSKT! Jag mådde jättedåligt över att utsätta henne för det. Hon ville verkligen inte hem!!!! 

Lördagen var det fullt upp och på söndagen åkte vi ju till Stockholm och de tre vuxna fick vara hos pappa. Hon blev såklart jätteglad när vi kom dit och körde stora åldansen när vi närmade oss dörren. Jämfört med låg svans när hon kom hem till oss :(  När jag sen hämtade ia på kvällen så vägrade hon. Hon satt och skakade i hallen och jag fick faktiskt bära ut henne. Hon VILL INTE bo hos oss. Det är så hemskt att ens skriva om det men det blev ju bättre i veckan.... usch... måndagen var det redovisning i skolan och sen var jag och Cissi ute med valparna. En rätt okey dag förutom att Emil spårade ut på simskolan. 
Tisdagen var det sjuuuuukt mycket teori på valplägret. Jag vet att jag ju gick kursen mest för Linus skull, men just därför, för att ligga i en bil är inte SÅ givande, ens för en valp.
Onsdagen körde jag själv fram och tillbaka dit och det resulterade i sprängande värkande nacke. Det är drygt två mil dit och det räcker för att jag ska bli knäckt. Knaprade piller när jag kom hem och det var ju också himla BRA dag på lägret. Vi pratade om vart hunden sätter värde, tex om man tränar och hunden går iväg, så har omgivningen högre värde för hunden än min belöning tex. Det var intressant. Och sen torsdagen då. Jag började morgonen med sprängande värk i nacken och den hade väl kommit till huvudet och korsryggen när jag var ute i Fjugesta. Fy va ont jag hade. Det är inte så lätt att hålla masken sådana dagar men jag tror jag lyckades genomlida utan allt för många gliringar. Vi tränade jättemycket i ridhuset och jag fick slänga mig på backen för att distrahera Linus. Vi skulle träna på sitt, ligg eller stå. Det som hunden bjöd på. Sen när dom satte sig skulle vi klicka för det men vi skulle också göra en konstig rörelse för att generalisera beteendet. Jaja, det var underhållande!

Jag fick som "att tänka på" att jag ska banta valpen/tunnan. Så nu är det inga tre mål färskfoder här hemma, morötter får han till lunch. Jag är nog lite skadad för jag har alltid tyckt att valpar ska vara lite runda. Men icke, nu är det slut på Tuali + tunnvalp -tänket.

Annars var dom riktigt imponerade av brorsorna, bästa lapska dom haft där sa dom.
Jag ska också tänka på min sinnesstämning när jag tränar Linus. För han har så mycket motor i sig och han går igång i skall om jag är FÖR på. Tex så stod jag och tittade på alla de andra när de sprang bakåt för att få med sig sina hundar, men när jag gjorde det med Linus så hoppade han och skällde. Thomas sa att jag skulle gå lugnt och ta långa steg och vips hade vi värsta snygga fotgåendet!!! Tänk att man är så ouppmärksam när man är mitt i det, att man inte ser en sådan sak. Cissi sa att det var en stor skillnad utifrån också på hur det såg ut.

Igår hade tre dagars bilåkande och träning ute satt sina spår i nacken. Stressad av mitt nya hemprov så var jag helt labil. Jag hade så himla ont så jag inte ens kunde känna vart exakt smärtan satt. Till slut släppte jag bara allt som hade med stillasittande att göra och städade badrummet. Det blev bättre. Sen åkte vi ut till IKEA och shoppade lite, det gjorde mig också gladare. Väl där ute så ringde C som kommit hem från en vecka i Sälen och hade funderat på Ia. Hon ska ta Ia på prov till sommaren. Sen får vi se helt enkelt. Eller vi tar det som det kommer. Ia kommer bli jätteglad där, det är jag säker på! Så snart ska jag och Coralin åka över med Ia och Coralin ska få leka med bästa kompisen en stund. Sen blir det hem, lunch och så en sväng till Oboy. I eftermiddag kommer Beate kanske ner med Lukas så då blir det en valpträff med tre av brorsorna. Ska bli roligt att träffa Lahkki i framtiden också!


Gårddagen slutade med att Ratto hoppade rakt på sovande Eddie (som låg under täcke) och dom rök ihop rejält. Så jävla onödigt! Eddie ÄR labil när han sover, det VET alla, men ibland ser man ju inte honom om han ligger under något. Hursomhelst så fick Ratto ett hack i kinden och han har spytt inatt. Gammelgubben orkar inte med sådant här längre. Dåligt avslut på en tuff dag. Efter tvätt av blodig hund så somnade jag jättetidigt igår. Vaknade ändå med sprängande värk i nacken. :(  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards