Alla inlägg den 18 mars 2011

Av rockadog - 18 mars 2011 10:38

Morgonen började med att jag var högst förvirrad. Ingen bra start m a o. Sen hörde jag Magnus svära över vädret. Det KOM massa snö... vilket vi hoppades att smhi hade fel om! Jaja, han for till jobbet och jag somnade om en stund. Sen ringde den där hemska klockan! Usch för tidiga mornar säger jag bara. Dessutom har jag blivit jättetorr i ansiktet så när jag vaknar så stramar hela ansiktet och jag ser ut som en tomat. Jättetrevligt. Sen blev det mys med barnen en stund såklart. Alla fyra hundarna kom in och gosade också. Emil var på trotshumör och tog av sig alla kläder och slängde sig på rygg istället för att klä på sig. När Coralin stod redo med overall och ryggsäck (med matsäck) så låg Emil i hallen utan kläder och vrålade NEJ.... fullt harmoniskt. Kom ut med två påklädda barn till slut och lämnade högen av hundar hemma mycket förvånade. Väl ute gick det knappt att gå, SNÖ och åter SNÖ!!! Insnöad BIL också... BLÄ! Efter att bilen hade dött typ femton ggr så kom vi ändå iväg. Jättesena. Lämnade Coralin först eftersom hon hade utflykt att hinna till och sen iväg med Emil och jag lyckades faktiskt missa alla snövallar. Väl inne med honom så GICK HAN RAKT IN utan protester! Så jag stod där som en idiot en stund och undrade vad som hänt!? 

Men sen åkte jag hem, något rabiat över att plogansvariga verkar leva med någon inbillning att alla har fyrhjulsdrivna bilar? 

Kom hem och gick ut med fyra styckna GALNA HUNDAR på en gång. Varför inte liksom, var ju ändå labil och fin så varför inte spä på lite? Men det fick motsatt effekt. Det gick knappt att gå på gångvägen så jag släppte ia med kopplet efter sig. Hon for iväg som en galning och spraaaaaang! Jätteroligt hade hon!! Grabbarna fick också springa i tur och ordning och den som lyssnade sämst var lillskiten. Ratto var jätteduktig och Eddie hade ingen lust att ränna runt alls. Han lurpassade på Ia en gång och så gick han in i snön och sket, annars gick han bredvid mig och såg ut som om han skulle dö av mer snö vilken sekund som helst. Linus försökte hinna med Ia som var lös hela tiden. Det gick inte så bra! Nästan hemma igen så sprang ia iväg och skrämde en flexigubbe med en rabiat jrt. Ia SPRANG förbi dom, sprang förbi igen, sprang förbi igen och sen ställde hon sig tjugo meter från dom och viftade på svansen helt hysteriskt. Och jag, som ju är på mitt bästa humör, ställde mig och asgarvade. Gubben blev skitsur och jag blev ännu mer hysterisk och skrattade så jag knappt kunde stå. 

Sen gick vi hem fort för att inte reta upp området mer.... 

Precis utanför så började Linus DRA i kopplet. Det brukar han inte göra. Så jag lämnade de vuxna inne och tränade fotgående. Träning = full fokus så det var inte så spännande. Men han var jätteduktig och vi kunde gå in utan att armen höll på att dras av. 

Väl inne så blev inte morgonen bättre, för provet hade inte kommit. NU har det kommit, värre än vad jag föreställt mig. Fy fabian!!! Så nu sitter jag och svär över det överpretantiösa provet och spelar alldeles för hög musik (för att överrösta grannens fruktansvärda diskomusik) ..... 

Ska nog spola upp ett bad och ignorera värden lite!? 

Det här halsbandet är helt BORTA förresten..... undrar vart det kan gömma sig? 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards