Alla inlägg under augusti 2015

Av rockadog - 23 augusti 2015 10:55

Tänkte att jag kanske ska skaka liv i bloggen igen, sisådär 4,5 månader sedan senaste inlägget.
Otroligt mycket har hänt sedan början av april.
Min farmor dog den 27/4. Hon blev 87 år gammal. Jag träffade henne förra hösten, då var hon ganska snurrig stundtals. Jag har många minnen bevarade och jag tänker ofta på de stunder vi fick ihop under mina vuxna år. Spontanbesöken var extra roliga tycker jag. Vi skojade ofta om det där att bli gammal och snurrig, hon var rädd för det och det är extra tragiskt att hon förlorade minnet på slutet.
Begravningen var ljus och fin, men det är alltid svårt att ta farväl.

I maj månad hade vi ett stort kalas här hemma för mig, Coralin, Magnus och Acifa. Vi dukade långbord och vi blev nog runt 25 -30 personer här.

I början av juni snubblade vi över vårt drömställe! Och några dagar senare var papprena påskrivna. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant, för det är så fantastiskt!

Lycka förlorade i samma veva sitt föl. Hon blev väldigt deprimerad och jag bestämde mig för att åka med henne till hingsten igen för att få igång hormonerna. Jag tror inte att hon tar sig igen, hon är nog för gammal. Skulle hon ha tagit sig så känns det som att det är bättre förutsättningar denna gång, då vi kommer ha hästarna hemma!

Jag har jobbat i stort sett hela sommaren. Emil har klarat av lunginflammation i början av juni och Magnus hade en väldigt regnig semester. Coralin har varit på ridläger, badat med prinsen och så var vi alla i Hova under riddarveckan.
Jag fick en vecka i stugan som var guld värd, så otroligt skönt att komma bort!

Vi var i Stockholm för två veckor sen och barnen upplevde grönan för första gången! Vi åkte och åkte i nästan tolv timmar! En härlig dag!

Vi har också fått ta farväl av Ia. Hon fick skelettcancer som spred sig snabbt och det fanns inget att göra.

Nu är det nedräkning här hemma, om två veckor bor vi på gården (om det nu inte är en dröm alltihopa).

Fotograf: Cecilia H.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards