Alla inlägg under april 2012

Av rockadog - 27 april 2012 09:04

Vi kom hem i måndags från Spanien. Vi hade 9 helt underbara dagar i Spanien, Almunecár. Det var många många känslor som kom upp i samband med resan, jag bodde ju där för snart 8 år sedan och mycket har jag upplevt under mina resor dit innan dess. Sen har jag inte varit där sedan sommaren/hösten 04. Så ja, lite tufft var det stundvis att återse allt. Eller nästan allt och mycket nytt också. Det spanska språket fanns där inom mig, tog några dagar innan jag talade nästintill flytande igen :) 
Barnen är helt fantastiska att resa med, trots bristfällig sömn både resan dit och hem så var de så positiva och underbara. Inte ett enda gnäll, en enda ledsen minut tror jag !
             
Några bilder från semestern! Nu längtar vi bara tillbaka. Det blev en tuff återkomst hem, Magnus gick på med två nattpass direkt i måndags, sen fyllde jag ju 30 år i onsdags! Och så rutiner.... herregud vad lätt man kommer ur dem!! Bara att ta sig upp kl 7 och köra barnen till dagis, plugga och så hinna fixa iordning hemmet lite innan min födelsedag, till det hämta Linus (Kita är kvar hos hundvakten), en bil som pajjade på min dag, och hästarna, promenader... ja ni förstår. Men igår blev jag klar med en kurs i skolan, så nu har jag bara tre kvar i en månad, sen blir det sommarlov för hela slanten. Magnus påstår att vi överlever på extrainkomster (skatt, sålda semesterveckor, uthyrning av stugan) så jag får leka lyxhustru i sommar också :) Me like! 

Nä nu måste jag klä på mig och åka till stallet och rida :)   

Av rockadog - 11 april 2012 09:01

To-Do innan avresa:
* hämta pass
* lämna in 2 nk-arbeten
* göra prov i kemi
* lämna in hemprov
* få tag i min slöa lärare.....
* stall x 3
* hitta resväskor
* packa åt alla
* lämna Kita i Vingåker
* skriva schema och kom-ihåg för alla 4 djuren
* lämna Linus i Grythyttan
* lämna in två sh-arbeten

..... och då har jag säkert glömt hälften... minst!!!!  

Av rockadog - 1 april 2012 20:45

MH dag... våndor och smått panik dagen innan, det är ju fullt normalt. Låg där i sängen och tänkte "blä, kan inte något hända så jag slipper gå igenom detta, fy va nervös jag är". Ställde kl på 7:45 eftersom jag tänkte åka ut till stallet först och sen hinna se ekipaget som skulle gå vid 9. 
7:30 ringer telefonen. Mamma som ringer, hmmm tänkte jag, undrar om broren gått och dött? (ja med två cancersjuka i familjen så är jag ungefär så positiv när jag väcks på morgonen). Hann inte trassla ur headsetet i tid och ringer upp henne, hon kunde knappt prata, halvvrålar på mig och jag hörde knappt vad hon sa. Hörde "svimmat, kräks, ont att andas" så jag sa bara att hon skulle ta det lugnt så kommer jag. Ringde 112 och slängde på mig kläder samtidigt. Kommer ut till bilen och fullt med is, in i andra bilen och hämta skrapa, chop chop och sen iväg. Bilbältet trasslade jag in mig i totalt och givetvis stod polisen ute på vägen, jag sket i det och bara blåste förbi och dom verkade strunta i mig. Kom till mamma och då var redan ambulansen framme. De lyfte på henne på britsen och jag åkte med i ambulansen. Innan vi åkte så hann jag ringa Cissi som skulle ringa Beate så Linus skulle komma med till MH. Kaos kaos va?! Cissi har ju jobbat på hjärt-iva i många år så hon lugnade mig massa, vilket var tur, för jag var rätt uppstissad där och då. Kom till akuten och hon åkte direkt upp på röntgen för operation (hjärtinfarkt var det, som jag trodde och vrålade till personalen på 112). Sen var det det där med att ringa syskonen utan att skapa panik. "Mamma har fått hjärtinfarkt och ligger på operation". Jippie liksom. Men jag fick ur mig det och A kom direkt till sjukan så jag fick sällskap. M och S kom på eftermiddagen. P är ju sjuk själv så honom fick vi hålla a jour per telefon. 
Någon gång där på dagen så åkte jag ut till bk för att rensa hjärnan. Gick med på Lotkas MH och sen gick jag med Linus. Han skötte sig så fint min älskade Prins.
Kontakt och hälsning
 

Fattar inte hur han fick en 3a här på hot/aggression dock? (Upprepande skall vartå?) 


Hursomhelst, inga kvarstående rädslor, glad och go hund med fantastisk attityd ! 

Och han ÄR ju helt fantastisk, han är helt underbar ju! Jag är SÅ nöjd med hans MH och ja HONOM är jag ju mest nöjd med såklart. 

Efter att Linus hade gått åkte jag tillbaka till sjukhuset, sen hem, sen tillbaka igen, sen till stallet och sen hem. Syskonen sov över. Fick feber på natten och låg däckad resten av veckan... suck och stön! 
Men MH är avklarat och mamma fick komma hem på tisdagen. 


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards