Alla inlägg den 20 mars 2011

Av rockadog - 20 mars 2011 19:01

Först ut var Ratto. Tänkte klicka in honom på lekträningen som vi gjorde på valplägret. Det går ut på att man bygger ett värde för en leksak, klickar/ger signal och då ska hunden släppa, varpå man erbjuder en likadan leksak som belöning. Ratto fattade INGENTING! Hallå!! Matte hade ju KORV i fickan!!! Slutade med att han ivarjefall hämtade/greppade den jag kastade, sprang mot mig, fick klick och släppte direkt och sen kom han och skällde ut mig. Jag tröttnade efter en stund på hans gapande och tränade fritt följ istället, det KAN han, utan att gasta konstant (bara varannan meter, hallåååååå gooooodis!!!!) och sen blev det läggande under gång också, vilket gick KLOCKRENT! Duktig gaphals! 

 

Nästa hund var Eddie. Vi tränade backande under gång, HAN ÄR SÅ HIMLA DUKTIG!!!!! Det var första gången jag provade idag och han fattar så himla snabbt, han är så duktig så det är galet! Jag måste verkligen träna honom oftare, eller är det kanske pauserna som gör det?! Det gick så bra så han klarade en meter bakåt helt rakt och snyggt vid min sida!! Duktiga älsklingen!! 

 

Sist ut var lillskiten. Han fick också träna fritt följ och det gick jättebra! Vi började iof med en leksektion, han är klockren på ovanstående lek och det blev även apporteringsträning och han är SÅ duktig!!! Gick till tvättstugan med honom, på väg dit mötte vi en konstig vinglande man som såg riktigt läbbig ut, Linus tog kontakt med mig, tittade på honom och baffade en gång, tittade på mig och fick belöning. Han skötte sig jättebra! Väl vid tvättstugan platsade jag honom bredvid båda leksakerna utanför och gick in och bokade tid. Kom ut och ingen hund väntade, för skithunden hade tagit BÅDA leksakerna bort till fågelmatstationen där han for runt som en GALNING och lekte. Tokstolle! Men så fort jag kom så dundrade han fram rakt in i smalbenen på mig och var JÄTTEGLAD! "WOHOOOOO MATTE KOM TILLBAKA". *muttrar*

Vi gick vidare och han var lite sur över utebliven belöning!! Och jag muttrade... inte på honom egentligen, men för att min platssittning inte funkar alls. 
Mötte en bunt folk som han ignorerade!! Duktig. Sen mötte vi en hund som han skällde ut och sist mötte vi en tant med gåstavar som han INTE skällde ut! Duktig vovve! 

 
 

Av rockadog - 20 mars 2011 10:52

Solen strååååålar och det är plusgrader i solen! 
På dagens schema står det massor:
Träna Linus apportering samt lek. Fotgående och utgångsposition. 
Träna Rattos av och på!
Träna lydnadsettan med Eddie..... får se vilka moment det blir. Han kan ju det mesta men inte toppenbra. 

Skulle vilja åka ut och longera Oboy alternativt rida honom själv, han var lite spattig igår och skuttade till med Coralin på ryggen en gång  samt inne i stallet en gång. Behöver verkligen träna honom!!!

Eventuellt ska vi titta på en gård faktiskt. Det är en superbillig villa med tomt på 4000 kvm och uthus och grejer. Vi funderar på om vi kan få banken att gå med på ett lån för det huset och sen bo kvar här medans vi renoverar.... hmm... det vore en plan som jag trivs med. Samtidigt funderar jag över hur förfallet det skulle bli vintertid när vi har fullt ös här hemma ..... !?
Huset skulle nog vara beboeligt nästa vår isåfall.... om vi låg i lite. Men vi funderar och funderar. Vi har ju inte sett det live heller, bara bilder. Bilderna ger hopp om att det skulle kunna vara ett toppenställe med massa jobb först. 

Coralin har önskat en HEMMADAG. Så ovanstående planer får bli utan barnen helt enkelt. Magnus har redan varit ute med alla vovvarna och jag tror han är nöjdast över att BARA ha TRE!

Det känns faktiskt väldigt LITE med bara tre. Dessutom är det ju bara TVÅ vuxna. Konstig naken känsla är det. 
Fick bild från C igår och Ia ser ut att trivas toppen såklart. Det är härligt! Hoppas nu det håller i sig.
   Min valp in action! Jagandes Lotka. Beates bild. 

   Bredbent men fasen va snygg han är! Min älskade Linus. Gud va underbar han ÄR!!! Och ni ska se vad positiv, glad, rolig, söt, mjuk, snygg, härlig, träningsvillig och perfekt han är alltså.... ååååh...    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards