Alla inlägg under januari 2011

Av rockadog - 30 januari 2011 19:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 29 januari 2011 09:37

Har just sett senaste VD och fy farao va läskigt det var! Höll på att bajsa på mig ju! 

Men nu ska jag klä på mig, gå upp och ut med stora grabbarna, sen åker vi med Ia och Linus till pappa på lördagslunch! 


  

Av rockadog - 28 januari 2011 17:39

Igår kom Linus hem! 8 veckor och 2 dagar gammal. En lite tjockis med ullig päls, enorma tassar, sylvassa tänder och galna öron som ser ut som flygplansvingar   

Han sov mellan 23-5:30 och sen dess har han vält ut kaffe över sig själv, biabädden och vår säng, samt x antal böcker. Strimlat snorpapper, lekt som en galning, ätit tre gånger, bajsat på mattan, bajsat på en annan matta, duschat såklart, åkt bil, forcerat galler i bilen och suttit i Coralins knä, varit i stallet, ätit hästbajs, jagat sopborste, kissat ute massa gånger, kissat inne 3 ggr sen igår.... och nu sover han som en gris. Det är jobbigt att vara vaken ju! 

Han älskar barnen och speciellt Coralin. Emil som är en pojk med få, men väl valda ord går runt och ropar Limu.   


Jag funderar också på att omboka Rattos tid på måndag, inte avboka, för som S skrev så blir det nog svårare då. Men om jag ombokar så måste jag inte ringa igen men jag får en månad till eller nåt med honom, och då ska jag inte spendera den med att gråta. Utan då ska vi hitta på saker. Frågan är om han inte deppade ihop för att jag gjorde det också. Jag har gråtit i nästan 1,5 månad, nästan varje kväll... och det lär ju ha påverkat honom. För senaste dagarna, sen jag sa åt mig själv att ta mig i kragen, så har han varit superglad. Han stretchar sig själv utan att ha ont, hans muskler är mycket bättre än för en månad sen. Han leker med Coralin och dom andra hundarna..... 

Jaja, har inte bokat om än och jag ska känna efter i helgen så det blir precis så som jag känner är bäst. Annars kommer jag ångra mig hela livet. 


Och apropå att må bra! Idag har Linus fått vara med och lägga spår, Ratto har spårat och Ia och Eddie fick en bra promenad både motionsmässigt och aktiveringsmässigt. Känns jättebra. Sen var ju både Linus och Ratto med i stallet och det uppskattade dom båda :) 


Själv har jag gjort 5 koppel, ska göra ett tvillingkoppel också. Bästa uppfinningen ever! Så himla skönt!!! Sålde mitt igår så jag har inget själv nu och det är ju hemskt med trasslande koppel! Det står jag inte ut med. Mina är ju långa som vanliga koppel men sitter på samma ögla. Så himla bra ! 


Magnus gör middag, kyckling, ris och sallad tror jag. Sällan vi äter kyckling numera, det ska ju vara krav eller ekologiskt och det är dyrt som fan. 


  

Av rockadog - 27 januari 2011 07:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 26 januari 2011 05:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 25 januari 2011 09:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 24 januari 2011 17:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 24 januari 2011 15:29

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards