Alla inlägg den 12 mars 2011

Av rockadog - 12 mars 2011 11:37

Vaknade imorse med värsta sprängvärken i huvudet. Satte mig upp och KLICK lät det i huvudet och vipps var huvudvärken borta. Reste mig och gick på toa, fick huvudvärk igen och sen sa det klick igen, kändes som det rann i huvudet på mig och så var huvudvärken borta. Nu har jag pratat med en sköterska och hon påstår att det är min whiplash som spökar för att jag sovit som en kratta... eller möjligen coccilanan som jag druckit några dagar nu. Jaja, vem vet jag kanske dör när som helst? 


Ia hämtades igår. Hon vill inte bo hos oss   Hon blev jätteglad när jag kom men sen sprang hon iväg och "gömde" sig i köket. Hon har ju varit där många gånger förut men det var nog ca 1,5 år sen sist. Tid spelar inte någon roll för hon hade funnit sig tillrätta direkt där. C jobbar halvtid och Ia har varit ensam hemma där ca 4 timmar om dagen och det har gått jättebra. Hon TRIVS där! Till slut fick jag ju släpa med mig henne och hon var INTE glad. Fan va jobbigt det är! 

Jag har alltid vetat att hon inte trivs hos oss, hon har aldrig gjort det, mer än tidvis. Sen har hon fått komma hem till pappa igen och det har alltid varit tydligt att det är hos honom hon ska bo. Förra vintern blev det ju så att han inte kan ha henne med till jobbet och hon flyttade hem till oss permanent. Hon trivdes jättebra så länge vi bodde i Runtuna, men här i Örebro har hon inte varit lika nöjd. Hon tycker säkert att det är okey, men det är inte vad hon väljer själv, vilket ju blev tydligt igår. C blev också ledsen när jag fick släpa och locka med henne därifrån, det kändes så himla fel. 

Dom ska ju på semester nu en vecka men vi ska höras nästa helg. Det kanske går att dela på henne på något vis... jag vet inte. Vi får se. Ser ju hellre att hon är lycklig hund där än olycklig här... 


Jag har också bestämt mig för att gå och ta lever och njurstatusprover på Ratto. Det funkar inte att gå och självdiagnosera hela tiden och nojja mig över att det är ditten och datten som är fel på honom. Det är bara att ta proverna och se vad som felas. Han mår bra men är trött. Men han reagerade så himla starkt på metacamen så jag vill veta om det är något värde som är kaos eller inte. 


Eddie fortsätter att vara rabiat på Linus. Linus brorsor har tikar i sina flockar som istället sätter dom på plats men Linus har ju fått en galen basenji. Eddie tar sin uppgift på största allvar och igår rök dom ihop över OREGANOKRYDDA som landade på golvet. Inget ska ätas från golvet här och Eddie är perfektionist och när då Linus dök så fick han spö. Fullt normalt, oregano liksom......   


Linus har fått loss sin lilla blockad över att bjuda på beteenden nu. Han dansar, vinkar, slänger sig på rygg och åmar! Det är jätteroligt!!! Nu längtar jag ivf lite mer till lägret! 

Sen har han blivit så himla grov alltså! Hans ben är värsta michelinbenen! Och tassarna är ENORMA! Han kommer nog bli stor och grov som vuxen! Han är lika hög som Eddie och Ratto nu, men dom ser ju ut som anorexiahundar bredvid honom, ser inte klokt ut! Men men, så småningom så är det nog en snygg flock här hemma. 


   Linus sitter ute större delen av sin vakna tid. Han VILL INTE komma in. Han skäller inte på någon som går förbi utan bara sitter där som en liten filosof.    Den här bilden tog jag igår. Våren smälter bort snön!!!!! Och Linus satt ute hela dagen!    Han har börjat överge tuggande pirayastilen mot mys och pussar! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards