Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

4 hundar plus 1 sjukt barn plus ett MYCKET friskt barn....

Av rockadog - 22 februari 2011 20:10

Gissa om jag är trött idag!? 

Dagen började som vanligt med att Linus åmade runt i sängen, pussade på oss och knorrade så vi vaknade, eller rättelse, JAG vaknade. Ut med honom (på tomten), frukost åt honom och sen störtade jag ner i sängen. Han kom intassandes efter att ha kissat två gånger i köket (fast han kissade och bajsade ute) och bajsat två fina högar på golvet också. 

Visst luktar det gott om en nybajsad valp? Med bara pyttelite bajs på en tass eller så... doppad i kiss. 
En halvtimma senare for Coralin upp, hon har en PÅ-knapp som jag verkligen inte förstår vart hon ärvt den ifrån... det tar max 2 sekunder så är hon KLARVAKEN! Hur gör hon? Själv låg jag kvar en stund till... och Emil sov vidare. Vid halv nio gick vi upp alla tre, Linus sov vidare, i sängen.
Frukost åt oss tvåbenta och åt dom vuxna hundarna. Erbjöd dom en vända på tomten men nä, det var bara Ia som tog morgonkissen och grabbarna slaggade i soffan. Coralin tyckte att hon skulle se film, Lejonkungen blev det. Emil for runt som en raket i lägenheten och Linus, som var VÄLDIGT pigg hängde på. Jisses vad det var kaos!! Vid 13 kom mamma och tog över de galna barnen (ja inte blir Coralin TRÖTT av att sitta still direkt) och jag gick ut med de vuxna odjuren. Blev en promenad på nästan en timma och det var SÅ skönt! In igen och ut med hysterivalp som skällde ut både FOLK och hundar idag. Men efter lite kontaktövningar (pendlingen, off och godis i handen) så hade jag hans fokus igen. Han fick gå lös hela tiden och han gör ju inget om han ser någon, förutom att säga BAFF! Sen går han ju vidare, han är inte rädd eller osäker, han bara berättar att någon kommer. När vi passerar hundar eller folk så matar jag honom med godis, jag hoppas att han ska koppla ihop möte med godis och att jag får hans fokus direkt när han ser någon komma, i framtiden.
Häromdagen berättade jag ju stolt för Beate att han inte alls skäller när folk kommer, hahaha! Sen dess har han givetvis skällt på alla som kommit!
Men men, in igen och sen upp till centrum med Linus i bilen. Skulle tagit nya bilen men någon tattare har försökt bryta sig in i den så låset funkade inte. Fick ta den gamla... som eg är nyare :)
Hem igen, fikade semlor och det innebar ju också två ännu mer speedade barn. O M G vad dom kan hålla igång!!!!!! Försökte gå igenom hemprovet med mamma med det var omöjligt, Emil blir som en dagisgrupp ibland alltså!
Innan mamma åkte så var jag ute med hundarna igen, sen kvällsmat och sen har jag jagat barn plus Linus på upptåg hela kvällen! Som tur är somnade Emil vid sju. Tack och lov alltså!
Pappa kommer imorn på fm och lånar med sig både Eddie och Ia. Han har ju lov denna veckan och jag hade hoppats komma iväg några dagar utan barnen. Jag älskar mina barn och djur, men ibland blir jag också trött. Vi får sällan barnvakt över nätter, sist var i augusti då vi hjälpte syrran flytta, och Magnus har absolut inga cravings på att åka ifrån oss när han väl är hemma. Själv kommer jag ju sällan, nästan aldrig ifrån. Men men, det är ju bara att ta det som det är, mamma var tvungen att jobba och då får vi ta semesterhelg någon annan gång. Magnus bubblar om att skicka mig på spa-helg, vilket låter för skönt för att vara sant...
Det blir ju liiiite semesteraktigt när jag bara har två hundar några dagar åtminstone, det är alltid något :)
Inne hann jag med lite hanteringsträning med Linus också förresten, bara att hålla halsbandet är en utmaning, däremot går det hur lätt som helst att titta på tänder nu, samt lyfta tassar och kolla öron.

Nä, nu blir det en kopp té och en dusch, sen stupar jag nog i säng! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards