Alla inlägg den 4 februari 2011

Av rockadog - 4 februari 2011 20:28

Måste ju skriva ner vad vi gjort på denna vecka vi haft Linus. 

Fotgående- check, går knappast att ha bättre följsamhet!!

Sitt- check

Inklickning- check

Godis under plåtlock, platslock, burkar m.m - check

Dammsugare och mopp- kul första gången men det har ju blivit ett par vändor- check

Okey det var jobbigt med alla check, så vi har också: 

lämnat 50 minuter och det gick bra, varit i stallet två gånger- gick jättebra, åkt bil flera gånger- går bättre och bättre. Han har också rymt en miljon ggr från tomten men kommer in igen när man ropar. 

Han har burtränats inne och det är inga problem att stänga eller så nu. Musik, tv, dator är inget han reagerar på. Han har tuggat av en sladd, annars har han inte tagit sönder något. Jo, halvmassakerat en blomma. 

Han har börjat skälla mer och mer, men inte överdrivet. Sover gott om nätterna och tjatar inte så ofta längre på att komma upp. Det var mest första nätterna och på småtimmarna. morgonmys ju! 

Varit med på hindersmässan, träffat massa människor, har massa möten med barnvagnar, folk, hundar - bryr sig inte ett skvatt. 

Har fått dille på att bajja på en av Emils mattor. Annars säger han till när han vill bajsa, kissa gör han hela tiden och överallt,på tidningar. 

Har ett otroligt föremålsintresse och hämtar leksaker om man kastar, men lägger dom inte hos mig, utan bredvid. helt okey! 

Sitter snällt och väntar innan vi går ut, innan vi går in, om jag stannar osv. 

Tycker att han är exemplarisk! 

  

Av rockadog - 4 februari 2011 13:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 4 februari 2011 11:53

Jag är väl världens tråkigaste valpköpare!? 

Jag har liksom inget att gnälla över... eller okey, bara för att gnälla så kan jag berätta att jag kliver i kisspölar ofta vissa dagar då. Men han är så himla lätt att leva med. Han är snäll och gosig som en liten björn. Mjukare ullpäls får man leta efter!! Han är så otroligt snabb på att förstå saker, rutiner och hur det funkar. 

Idag vaknade jag ju och spydde, sen spydde jag igen och sen igen. Han traskar efter till toan, lägger sig utanför med nosen på tröskeln och väntar. Sen traskar han efter. Han lägger sig nedanför sängen eller soffan eller stolen där man är. Sover eller så ligger han och tittar. Han jagar inte katterna, han säger egentligen till när han vill ut varje gång, bara det att man måste ju SE och HÖRA också. Vilket inte alltid är det lättaste med resten av familjen kaos att hålla reda på. 

Med mig går han lös på promenaderna. Han är lyhörd och viker inte av alls. Toppenhund! Igår var jag tvungen att lämna dom en stund, alla fyra. Skulle till banken och där har jag inte en chans att se vad dom gör i bilen heller och jag tror att det är bäst att lämna alla fyra ihop första gångerna. Ivf så var dom själva i ca 50 minuter. Och grannen över hade nyckeln hit och lyssnade efter "missljud". Det hade varit tyst och lugnt hela tiden! Och när vi kom hem så var alla glada men inte stressade, inte skälliga. Så himla skönt!! 

I veckan som kommer är Magnus i Ängelholm och jag ska försöka miljöträna valp så mycket som möjligt. Gå på stan, fika och slappa. Det blir nog roligt. Måste ju åka buss och sånt också... det blir roligt. Jag som aldrig åker. 

Ratto mår bra och dom andra busarna också. Dom sover lite hårdare nu sen Linus flyttade hem, jobbigt med lillbrorsa ibland. Coralin håller med :P 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards