Alla inlägg den 3 februari 2011

Av rockadog - 3 februari 2011 20:20

   På bilden 6,5 veckor. Foto:BeateJ. 


Den är rätt typisk för att vara honom!!! 

Av rockadog - 3 februari 2011 11:49

Nu har jag fått godkänt från csn och plugget känns på allvar. Jag ligger rätt bra till i tid och har skickat in det som skulle skickas in nu i veckan. Nästa vecka ska Svenska-arbete in och sen veckan därpå är det prov i flera ämnen och skit. Blä blä! 


Igår knackade det på dörren. En kvinna stod med tårar i ögonen och ville ha hjälp med sin hund. Hon visste att jag "jobbar med hundar" och ville ha rådgivning. Visst, visst, jag bjuder på det. Men ingående förklaringar som på teori på en kurs bjuder jag faktiskt inte på. Hon blev lite upprörd när jag inte hade en snabb lösning på hennes problem. Hunden har separationsångest plus att den hoppar och studsar på henne ute. Men men. Hon skulle komma tillbaka ikväll för att titta på en av våra burar, hon vill burträna. Jag tänker inte lägga mig i för mycket för då blir jag bara upprörd. Hon var dessutom en sådan person så hon liksom lyssnade men inte tog till sig något. Hon hade sett på cesarmillan och hennes hund var ju inte likadan som HAN tycker att dom ska vara. SUCK! Dubbelsuck! 


Däremot kanske jag ska ha lite kurser här i vår. Det behövs för den annars så tomma plånboken. Uppe på föreningen Trädet ska dom också sälja mina hundgrejor och smycken. Mycket trevligt! 


Linus är en glad liten prick. Väldigt lyhörd och följsam. Upplever inga problem med honom alls än, utan det är underbart att ha valp!!! 4 hundar är nog i maxade laget men det är bara tillfälligt. Det är däremot lättare att få saker gjorde när dom är många, för jag delar upp både promenader och träning. Vilket blir effektivt och roligt. Magnus däremot tar ut alla fyra samtidigt och sen suckar han över hur jobbigt det är :D 


  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards