Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Förkyld!

Av rockadog - 16 april 2011 10:44

Efter all stress i veckan så var det ju nästan garanterat att åka på en förkylning. Så nu ligger jag i sängen och försöker få mig själv att plugga. Men det går sådär! 

Fick just meddelande från Beate att Lukas blev BIS-valp!!! Grattis till snygga brorsan!!!! Och så håller vi tummarna för att det klickar mellan Mikkel och familjen som är där för att träffa honom!

Ia matvägrade i över ett dygn, men nu äter hon igen. Linus är dålig i magen, sprutt sprutt idag! Blä för det.

Igår hade vi en toppenpromenad han och jag. Han gick lös och höll sig på perfekt avstånd. Jag hade klickern med och han hade fokus på mig hela tiden! Men han kissade och bajsade såklart också, samt sniffade och sånt. Men så fort vi fick möte av folk så räckte det med ett "Linus" så kom han in i fotpostion och vi kunde passera mötande utan problem. Nästan hemma så kom en kvinna i rullstol (sån där elvariant) med en hund ifatt oss. Linus var lös men höll sig bredvid mig och var TYST! Jag ropade "kan dom hälsa" och hon sa att det gick bra... och hennes hund var ett monster. En liten ettrig terrierhane med fruktansvärt språk och som skällde konstant i den kvarten vi stod där. Linus däremot, han var TYST! Och satt bredvid mig förutom två gånger när han försökte hälsa på den där monsterhunden. Snacka om att jag fick tillfälle att träna och berömma!!! Där har vi "skapa - bra - känsla- träning" i dess rätta bemärkelse!!! Kvinnan var ett riktigt pucko! Hon började med att skälla på mig för att jag hade Linus lös. Det ÄR faktiskt koppeltvång. Jag påpekade att jag faktiskt har bättre koll på honom lös än vad många har på sina kopplade hundar... ingen pik alls. Sen slängde hon flexihandtaget i huvudet på sin hund och berättade att hon sett på tv att den där kvinnan gör så, man SKA slänga koppel på sin hund om den skäller. Jaha, svarade jag och gav min tysta hund ett klick och en godis. Sen berättade tantskrället om hur förkyld hon var och vad synd det var om henne, jag själv funderade på om jag skulle slänga Linus koppel i huvudet på HENNE?! 
Äsch, vissa idioter orkar jag bara inte "upplysa" och hon var ett sådant exempel på idiot. Hon var ju redan upplyst av den berömda BB på Go kväll!
Men men, det positiva var ju hur bra Linus skötte sig. Han är så himla braaaaaa!!! Och sen är han så glad hela tiden. Får verkligen träna på att han inte ska gå fram till folk numera. Han vill hälsa på alla!
Hundträning måste vi träna mer på däremot!!! Så att han inte skäller någon gång alls ! Vi såg några schäfrar på väg hem sen, men de vände när vi skymtade varann så vi hann inte träna mot dem!
   Linus börjar få gråa fläckar på halsen och bogarna. Undrar hur hans färger kommer vara som vuxen ?

 
 
Eva, Lectra & Lahkki

Eva, Lectra & Lahkki

16 april 2011 11:13

En fråga bara: dålig i magen, OK. Men de andra symtomen han haft då? Vingligheten t.ex? Är alla de borta nu? Hoppas!
Kul med Lukas oxå! :)

http://my.opera.com/evaochlectra/blog

rockadog

16 april 2011 11:16

Han är bättre med vingligheten idag! Men igår vinglade han som sjutton. Han får bara risdiet nu och igår fick han ett mål med allergifodret. Försöker att hitta ett samband med matgiva och symtomen. Men samtidigt så har veterinären gett mig order om att låta honom dricka så mycket han vill, men jag skriver ner hur mycket... för drickandet är ju värst, då blir han bukig och slapp i kroppen och vinglar jättemycket. Så jag har ingen aning.... !? Bättre, sämre, det går liksom upp och ner och fram och tillbaka.

 
Ingen bild

Cissi

16 april 2011 20:06

Hahaha, jag älskar hur du återberättar! :P Snygg-Linus, och så duktig han är! Brorsan har ägnat dagen åt att skälla på hundar i ett ridhus, och sedan skälla ut monstriga hästar som helt säkert tänkte äta upp honom. Det var tydligen jobbigt iallafall, han har sovit upp och ner hela resten av dan förutom ett par kissesvängar!

rockadog

16 april 2011 21:12

Vadååå???;))
Låter som en bra födelsedag :d

 
Beate

Beate

17 april 2011 10:52

Han är så fin på bilden, och så duktig i hundmötet :) Hoppas bara hälsan snart blir bättre !!!!

http://www.njarga.se

rockadog

17 april 2011 11:02

Ja en riktigt vacker pojke! Och ja, han måste bara bli bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards