Alla inlägg den 12 april 2011

Av rockadog - 12 april 2011 20:57

... för jisses vad det har pratats idag ! 
Imorn tänker jag inte prata mer än nödvändigt. Och nu är det den olidliga väntan. Vänta, vänta och vänta på att hon ringer!! Troligen ringer hon imorn, MEN det kan bli på torsdag. Hon sa att det finns ju ett minimalt hopp för att provet vart ihopsnurrat förra veckan men allt tyder på att det hoppet inte kommer räcka. Det är inte bara en sak, det är massa saker som pekar på att han har PCS! 
* vinglighet
* ökat törst
* trötthet efter mat
* balanssvårigheter efter mat (snubblar, gör kullerbytter....)
* annat temperament än kullsyskonen = han har sen dag 1 varit lugn och harmonisk. De andra har levt rövare i omgångar och även tagit längre tid på sig att kunna lämnas hemma. Linus kan vara själv 4 timmar och i stort sett alltid efter mat =då han mått som sämst och vill sova.... 
*han har inte ens gjort en antydan till att lyfta på benet.
 
När jag bestämde mig för honom så skojade jag med Cissi (som har brorsan) att det säkert är något fel på Linus för att han var så lugn när vi var där.
Guuuuuud vad jag önskar att jag hade haft fel då.
Men samtidigt så är det väl en mening med att han skulle till oss. Det är ju vår älskade familjemedlem nu och jag önskar verkligen inte att jag INTE hade valt honom. Det var ju bara honom jag såg!

Det hade gått bra idag när han var hos veterinären. Däremot sa hon med ett leende att nog hela socknen vet hur en Linus i bur låter. Undrar hur det kommer gå med burträningen nu.... !?

Fick för övrigt pm till utställningen på lördag. Kändes helt absurt! Vardagen bara slängdes om och blev till ett valp-sjukdoms-kaos!
   

Av rockadog - 12 april 2011 09:42

... om en dryg halvtimma åker vi. Är så himla nervös och har knappt sovit inatt. Emil mådde bättre idag så det var nog lite sol-förkylning eller något sådant. Sa åt dom att ringa om han blir dålig.... 
Cissi har hittat länkar som säger 85% chans till överlevnad vid operation, så jag håller tummarna för att det blir så bra! Hua! Ni kan hitta länkarna under kommentarerna i tidigare inlägg. 
I skrivande stund ligger han på uteplatsen och tittar. Han har kliat massor inatt och nu på morgonen! Nu kom han infarande som en skjuten kanon! I vanliga fall hade jag blivit glad men det är ju tyvärr ett symtom, att han är "galet pigg" på fastande mage.....   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards