Alla inlägg den 4 april 2011

Av rockadog - 4 april 2011 11:19

Skillnaderna mellan områdena här i stan är slående. Vi bor i ett s k ghetto, som ändå är väldigt mysigt för barnen. Det är bilfria gårdar och alla barn leker med varandra medans man har koll från köket. Men om jag tänker hundmässigt så är det verkligen under all kritik. Vi har INGA promenadvänner i område och då har vi snart bott här i ett år. Några få hälsar när man möts men de flesta flyr ut i skogen med sin hund så fort man ens närmar sig. Några gånger kommer en hund lös fram, med dyngrak husse eller matte på släptåg som slöddrar något om att "hunden e djätteschnäll och schar aldriii schgjort schnåge schdumt...." men stalkar ändå runt mina hundar med ragg och spänt kroppsspråk. Nu hanterar mina hundar lösa hundar riktigt bra, men det är så dålig respekt mot sin omgivning. Igår gick jag på en tur på eftermiddagen med båda barnen och alla tre hundarna. Coralin höll Linus och jag gubbarna plus Emil i barnvagnen. Då kom en gubbe ragglande och hans schäfer gjorde ett klassiskt schäferutfall, inget förvånande men både Linus och Ratto gapade ju tillbaka. MEN, Linus lyssnade på Coralin och gick vidare, dock skällde han vidare men han gjorde inget tillbaka. Ratto är ju senil och SÅG INTE ENS hunden men han skällde ändå. Emil sov vidare :D 
Tror ni hussen ens reagerade på vad som hände? Nej! Om mina gör utfall så ber jag skjutsningen om ursäkt och speciellt om det är mot någon som går med barn och andra hundar. Lite uppfostran har man väl? Inte här i ghettot ivarjefall.
För två år sedan bodde vi ju i ett "fint område" och där var det nolltolerans mot utfall. Det var stora skämselflaggan om Ratto ens sa ett VOFF! Men det lever väl kvar lite i mig... att man åtminstone försöker undvika konflikter å hundens räkning. Där hade vi flera personer plus hund som vi gick med. Träffades man ute i parken så slog man följe. Förutom surtanterna då, som ansåg att man skulle ha EN hund och hade man fler så var man ett ufo.

Min bästa taktik för att undvika skall har ivf blivit att vråla HEJ! MINA HUNDAR KANSKE SKÄLLER PÅ DIN så fort jag ser någon, för då blir mina egna knäpptysta. JAG har ju redan skällt ut de mötande liksom.... hahaha... de jag möter brukar däremot varken svara eller bry sig... jag är nog klassifierad som konstig eller galen :D  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards