Alla inlägg under januari 2011

Av rockadog - 24 januari 2011 14:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 23 januari 2011 21:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 23 januari 2011 12:23

     


För er som undrar, så ångrar jag inte att jag köper valp "samtidigt" som Ratto får gå vidare. Det är så otroligt skönt att veta inom mig att jag gör rätt med Ratto och samtidigt glädjas över Linus. För även om jag gråter floder över Ratto, så kan jag pausa gråten och skratta av lycka åt tokiga bilder på sötaste Linus. 

Linus är ingen ersättare, för ingen KAN ersätta min kärlek till Ratto. Men han får mig att känna att kärleken finns där, att jag inte kommer älska Ratto mindre för att han inte går bredvid mig. Linus kommer springa bredvid mig och få mig att skratta, precis som alla mina tre glädjer mig nu. Istället för den kvävande sorgen så känner jag glädje och lycka över alla mina hundar. Inklusive Linus. Inklusive Ratto. Tänk att jag kunde komma till den här punkten i sorgen. Att känna att livet inte är över när Rattos jordeliv är det. Det är en frihet för själen! 

Han vet dessutom. Han ligger bredvid mig och på nätterna kommer han kravlandes upp till min kudde och så ligger vi sked och grinar tyst genom natten. 

   Ratto förra vintern!

Av rockadog - 22 januari 2011 16:23

                                                                             
  

Av rockadog - 21 januari 2011 14:08

Kan man vara mycket sötare än såhär? 

  

Av rockadog - 20 januari 2011 17:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av rockadog - 20 januari 2011 11:45

... är min nya bibel. Den läses innan jag somnar och den är såååå rolig. Massa, massa tips och förklaringar. Jag tycker verkligen om den hitills! Shit va vi ska tävla!!! Och så är vi anmälda till valpläger också. Och så har jag tittat ut några utställningar vi ska på också. Funderar på att fråga hundklubben här i området om dom behöver en instruktör som håller en kurs eller nåt. Ska försöka lägga en kurs på helgerna då isåfall så Magnus kan vara med med Linus. 

Och så ska jag ha en vuxenkurs för mina gamla kursare också. Dom har ju mailat och frågat om det :) Bäst att lyda! 


Kollade med skatteverket också, jag får ju ha kurser om jag tjänar max 4000 i månader under den tiden jag studerar. Asbra ju. Skönt att ha en svägerska som jobbar på skattekontor. 


Emil är lite piggare idag. Hoppas han blir bra till helgen. Vi ska på fotograferingen på söndag och sen på kvällen så åker Magnus till HK för sista gången. 


Imorse vaknade jag till två mail från uppfödaren. Blev så glad över nya bilder! 

  

Av rockadog - 19 januari 2011 22:25

Magnus fick schema för resten av året (!!!) nu och våren blir INTE rolig. Vi får ses ungefär 4 veckor ivf. Och det blir kanske lite jobbigare med Linus själv i veckorna... men det är bara fem dagar av sju som jag är själv med allt, SE DET POSITIVT !! SE DET POSITIVT FÖR I HELVETE!!!! 

Det är 10 veckor han är borta fram till maj och det innebär att det är 50 dagar vi är utan honom hemma. Det ska nog gå bra. Det innebär förvisso ca 200 promenader.... eller minst 150 st. Kan ses som lite jobbigt. Om vi räknar bort v 8 då pappa är ledig och lär få två st hundar så är det ivf lite mindre.... 

och sen är barnen på dagis åtminstone 100 av ovanstående promenader.... så det blir ca 50 promenader med barn och fyra hundar.... det ska nog gå. *jättepositiv* 

Dessutom blir det ljusare och ljusare nu och snart är det inga probs att köra ut till Oboy. Det är ju bästa aktiviteten för hela familjen. Alla hundarna blir nöjda, barnen blir nöjda, Oboy blir nöjd och jag blir nöjd. Bara hem, käka och natta barn. Och sen kissa hundar på kvällen. Asbra!!! 


Nä nu ska jag borsta gaddarna och sen ska jag se slutet på Location, Location, Location i sängen. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards