Alla inlägg den 13 januari 2011

Av rockadog - 13 januari 2011 13:02

Nu har ju allvaret börjat här hemma. Skola, nytt jobb och dagis för båda barnen. Jag kommer läsa det mesta på distans och sitta hemma mycket. Så även om det är mycket som ska pluggas så slipper jag lämna hundarna för mycket, eller mycket alls. 

För att inte bränna ut mig så har jag lagt upp ett träningsschema. 

Egentligen är det inte så mycket mer än att dom ska få två pass per vecka med "huvudaktivering". Det kan vara ett klickerpass, problemlösning, lydnadsträning, spår, uppletande eller en "annorlunda-miljö-promenad". Idag fick både Ratto och Eddie träning. Så redan är 2 av 6 pass "avklarade" för veckan. Det känns mycket roligare så för mig. Speciellt eftersom jag är själv så mycket några veckor till. Sex pass på en vecka är ingenting. Och det är så himla roligt. I tisdags hade vi världens röj här, jag och alla tre hundarna. Räknar inte in det i passen för det var extrem lek bara. Helt galet kul! Idag har jag tränat Ratto att stå i och på en skål. Det gick jättebra. När jag lägger den uppochner så lägger han sig ner med båda tassarna på den. Jag shapar bara så det blir liksom lite olika varje gång och huvudsaken är att vi har roligt. Rättvänd så ställer han sig med båda framtassarna i nu men hinner jämt ta ut den ena innan klicket kommer. Attans vad snabb han är!!! 

Eddie har inte tränat med skålen så mycket och idag spelade han fotboll med den. Ajajaj den var hård! Men sen började han prova lite och vips så satte han tassen i den. Duktig pojke. Uppochner så gör han som Ratto, lägger sig med båda tassarna på den. Knasigt att dom är så lika på det sättet, terrier och urhundsbushhound liksom. 

Innan träningspasset så lekte vi hur länge som helst. Hundarna kampade om en t-shirt och Ratto var på slaktarhumör. Knasiga djur. Filmade lite och tänkte lägga upp den här sen. 


Coralin och jag var på vc i förmiddags och dom konstaterade att det inte är någon fara med öga eller näsa. Ser värre ut än vad det är såklart men det är också skönt att det finns inskrivet nu i hennes journal om hon skulle få problem senare. 


Nu ligger ivf alla tre hundarna däckade här i soffan och Konfetti ligger på ryggstödet med rumpan på min axel. Folk säger att katter är säregna och det håller jag med om. Hon har verkligen valt mig. Hon hälsar alltid på mig när jag kommer hem och så fort jag sätter mig så kommer hon. Varje morgon kommer hon in så fort någon ens gläntar på dörren, för att säga godmorgon! 


Min rygg har f ö gett upp nu. Det är inte bra med alla lyft jag gör när Magnus är borta, bara att få in och ur Emil ur bilen är skitjobbigt. Dessutom så är det någon som stökar till hela tiden och dammsugaruppgiften är nästan omöjlig, men jag gör det ändå och så slutar det med att jag sitter såhär som ett kolli i soffan och inte kan röra mig. 


Hundarna är lite upprörda förresten. Deras mat tog slut för ett tag sen och dom har levt på provpåsar och doggy jättelänge. Provpåsarna har ju varit bra mat men Doggy sätter sina spår direkt på Ia. Men nu är det bara några dagar kvar tills äntligen Fodax kommer. Dom har inte varit här på eviheter!! Nordic köper jag bara inte mer, även om återförsäljaren finns några gårdar bort. Luktar ju äckelpäckel och så avskyr jag dom där sliskiga plastkorvarna. Väntar med spänning på att dom ska ringa och meddela att overallen kommit till Ratto. Jag beställde en för drygt två veckor sen men det skulle ta ett tag. Billig var den ivf och jag hoppas den passar. Inte för att det är kallt NU men det lär ju bli. 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards