Alla inlägg den 14 januari 2011

Av rockadog - 14 januari 2011 16:13

Argumenten flödar här hemma. Vi ska hälsa på lapskavalparna hela gänget i helgen och jag behöver argument till att INTE bli med fyra hundar. 


* jobbigt med fyra på promenad- inget hållbart argument eftersom Ratto ändå behöver särbehandling och kortare promenader och då är det perfekt för valpen också


* plats i bil- inte heller hållbart eftersom vi har världens största volvo liksom..... 


* dyrt- njä inte direkt. Visst kostar det med försäkringar men vi har haft flera fullförsäkrade förut med sämre ekonomi och det har funkat bra


* tid- se första punkten- plus att vi snackar så korta pass så jag skulle skämmas om jag sa att jag inte har tid ens för DET! 


* svåra att ha lösa - inte alls hållbart. Skulle jag gå efter det så skulle ingen av mina kunna vara lösa. Alla tre har jakt i olika grader i sig men kan vara lösa lite här och var. Inga goldens men fortfarande tillräckligt för att jag ska vara nöjd.  


Det enda jag kan säga är ett argument emot är att vi inte riktigt är redo nu, vi har inte kommit igång med våra nya scheman och det vore skönt att få göra det innan valpis flyttar hem. 


Fasen nu tappade jag tråden. Det kom en DRYG dörrförsäljare från BERTMARK (WTF????!!!) och störde. Han gav sig inte och mina värdelösa vakthundar gick och la sig igen!!! Grrrrrrrr!


Vi har ivf varit hos Oboy idag och kom just hem. Nu har båda massa strö och Magnus fyllde upp torv i tomma boxen så det blir lättare att fylla på i fortsättningen. Annars får man ju stå o hacka ute... plus att vi fyllde upp massa ikeakassar med hö så hon är lite avlastad på den punkten också. 

Känns bra!


Emil har nu varit fem dagar på dagis och det går framåt. Idag blev han ledsen efter en timma där själv och Magnus fick hämta direkt. Men det är sånt som händer. Det går inte alltid i en jämn ström framåt.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards