Alla inlägg den 12 januari 2011

Av rockadog - 12 januari 2011 11:30

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så krånglade bh-n något så in i bassen. Det är en stödbh (ja det låter ju helt galet) som är grymt skön, men den knäpps med en miljard små spännen där fram. Efter flera minuters fula ordval så upptäckte jag att den satt utochin! Hur sjutton lyckades jag få på den på morgonen så galet? Helt enkelt så är stackars jag inte gjord för att gå upp kl 7 på mornarna. Det är fruktansvärt tidigt!!! 

Skönt att dom flesta kurserna är på distans och att Magnus kommer jobba så han kan lämna barnen ofta. Så kan jag sova mig fungerande på mornarna så jag kan plugga bättre :D 


Annars går det jättebra för Emil på dagis. Han leker bra med kompisarna och verkar trivas toppen. Coralin däremot har haft issues med några pojkar. Hon har världens blåmärke vid näsroten sen i måndags och hennes story har ändrats lite under dagarna. Vi pratade med fröken igår och dom ska ta tag i det här. Hon är rädd för dom två pojkarna för dom är väldigt dumma mot småbarnen och även mot henne och hennes kompis. Har tid på vc i eftermiddag så dom får kolla på det. Är så nära ögonen så jag vill vara säker på att det inte blir något. 

Det gäller att andas lugnt när någon gör illa ens barn kan jag lova. Väldigt lugnt. 

Men det gör ont i mig att se att hon råkar ut för sådant. Vill ju säga åt henne att dunka tillbaka men det är ju fel. Så jag övar på min lugnandning och tröstar och tar det "vuxen-vägen" genom fröknar. 


Nu har jag nog hittat alla på fejjan, men om någon läser här som jag inte lagt till så lägg till mig istället. Jag är förvirrad och menar inget illa om jag missat någon. 


För övrigt så har den här lilla filuren fastnat...... men varför ska han vara leveransklar redan om två veckor för? Går ju inte..... 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards