Alla inlägg den 10 januari 2011

Av rockadog - 10 januari 2011 20:55

Avaktiverade mig på facebook för en vecka sen nu och har faktiskt överlevt rätt bra. Idag däremot känner jag att abstinensen ökat lite och att jag kanske, kanske aktiverar mig igen. Frågan är bara om alla "vänner" som jag hade innan jag avaktiverade mig fortfarande är kvar eller om jag måste söka upp dom jag vill ha kontakt med?! Fy va jobbigt isåfall, men å andra sidan kanske det är skönt att sålla på nytt. 


I brist på roligare bild så får ni en på Cissis valp Lotka! Här dödar han musen lite för att sen apportera den till Cissi! Duktig!!! 

*liiiiite valpabstinens också* 

  

Av rockadog - 10 januari 2011 14:22

Idag började dagen mitt i natten, ivarjefall om man sällan går upp före åtta utan hot! ;) Halv sju vaknade jag och klockan nio var hundarna rastade, Coralin på sitt dagis och jag & Emil på hans dagis. Lite bökigt är det att ha dom på olika dagis, men det är bara ett halvår och det får gå. 

Emil tyckte att det var jätteroligt på dagis men följde ändå glatt med när vi skulle gå. Sen åkte vi vidare till lärcentrum på bibblan i stan. Massa ut och in och parkera hit och dit idag. Traktorvolvon får INGA plus för smidighet om jag får tycka! Klump-pråm! Sen vidare till Komvux, irrade runt en bra stund efter parkeringsplats och sen in med sovande Emil i vagnen. Suck och stön. Sen irra runt där inne i evigheter. Medans magen skrek efter mat (klockan var typ 12 då) och inga människor var där dom skulle vara. Efter en evighet till i köer så sprang jag på en syo som jag bestämde träff med imorn kl 14. Så sen kunde vi åka hem. Var hemma kvart i ett och då hade hundarna inte varit ute på länge men Emil sov och var hungrig så vi fick gå in och äta fort, sen ut med dom och så lämna dom igen för att åka och hämta Coralin. PUH PUST! Nu är vi hemma och jag sitter här och surfar medans barnen, håll i er, sitter och glor på tv. Orkar inte vara ambitiös konstant faktiskt. 


Som jag skrev i går så mår Ratto jättebra nu, det har varit plusgrader i flera dagar och det märks så tydligt att det är kylan som är det värsta för honom. Han har t o m lagt på sig senaste veckan. 

Envisa jag kämpar på med min gamling, för så länge han mår såhär så finner jag ingen anledning att han ska somna in. Så trött är jag inte. Och det är verkligen värt det! Han ska få simma i badkaret två gånger i veckan och när ekonomin är lite ljusare så köper jag simkort på rehab här i stan så simmar vi där istället. Han behöver ju bara ca 3-4 minuter per gång så det känns inte helt värt det att betala 400 kr per gång då. Då får badkaret räcka. Sen har jag också kollat bakåt i dagboken och sett att under 4 månader så har han haft totalt 6 dåliga dagar, så det känns som att jag ibland mår sämre än vad han gör. Och att han kanske inte är så döende som jag tror varje gång han blir risig. 


Såhär ser Emils rum ut förresten! Tycker att det är så mysigt! 

  


Förresten är dagens aktiviteter inte slut än. Coralin har simskolestart ikväll igen. Fast nu är det kl 18:30. Får se om det kommer funka, det är ju rätt sent. Mamma kommer ivf hit och passar Emil så han slipper följa med. 


I vår hall så står katträdet och oftast ligger åtminstone en av bruttorna där! 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards