Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Té!

Av rockadog - 17 augusti 2011 20:11

Linus har fortsatt leka odräglig slyngel titt som tätt senaste dagarna. Typ till den gränsen så man funderar på vad man har för hjärna när man köper en valp!? 


Men, underbar och fantastisk som han är, så är han sällan dryg i mer än några sekunder åt gången. I måndags tränade jag gå-och-lägg-dig på en fäll. Det gick superbra! Och igår och idag har han själv valt att lägga sig där vid FRI- som är hans frikommando. Det är tacksamt med en Linus! 


Idag klickade jag när han nosade på en påse té. Vi gick efter en stunds klickande vidare till att gömma påsen under en burk, av två möjliga. Han fattade direkt och nosduttade på rätt burk och la sig bredvid. Provade då med tre burkar och det gick superbra! Så jag nöjde mig och han fick lite balansövningar på pall, fotgående och sist lite godislet i köket (läs torrfoder). 


Han är faktiskt superbäst!


Eddie har haft några tråkiga dagar, det har regnat och dessutom har han blivit duschad, väldigt traumatiskt i hans värld. Linus duschade också och lekte sen galen valp med boll i munnen i gudvetförlångtid! 


 

Coralin satt upp härom veckan på Oboy, som är lugn och snäll som en filbunke... feta jag går bredvid (muttrar över allt för många sommar-kilon)....

 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

17 augusti 2011 23:16

Men hjälp vad Coralin ser stor ut! Så där får hon inte växa! Läskigt när så barn växer upp och blir större barn tycker jag ;)

Och vad då några sekunder m odräglig slyngel skall du väl klara ;) Jag har ju fått för mig att jag skall ha en podencovalp till våren och det lär jag väl ångra mig typ 20 timmar per dygn gissar jag :P (fast nåt säger mig att husse sätter stopp helt för valp i vår... :/ )

rockadog

18 augusti 2011 11:06

Ja Coralin är både lång och mognare nu, stora tjejen! Men det går faktiskt sådär fort som alla "vuxna" varnar en för när man blir förälder. Så man SKA ta tillvara på all tid med de små :D

Haha, ja men ibland kommer sekundrarna efter varandra så det blir väldigt plågsamma sekundrar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards