Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av rockadog - 29 augusti 2011 20:15

Gick visserligen upp sådär fruktansvärt tidigt, vid 07:10 ringde väl klockan! Hua! Men men, barnen hasade sig upp och Magnus var redan på jobbet. Lämnade barnen och tog en promenad i skogen vid deras dagis. Båda fick klättra på stenar och göra balansövningar. Linus hade tålamod att stå på två stenar med frambenen på ena och bakbenen på andra. På en stock stod han länge och fick öva på att lyfta frambenen och stå och balansera på tre ben. Det gick rätt bra men några brakdunk blev det allt. 

Vi vandrade vidare och hittade en helt underbar stig där jag inte gått förut, eller så har jag gjort det och glömt bort hur fin den var! 

Mitt där i ingenstans så kom en människa gående, Linus baffade och lugnade sig rätt snabbt, varpå jag såg att det var en favoritmänniska i min värld. Vi stannade nästan en timma och pratade, tränade hundarna (hon har inga egna men älskar hundar) och hade jättekul! Sådär oplanerat och härligt! 
Vid 10-tiden åkte vi hem, hundarna var trötta och nöjda och jag med. Gjorde mig iordning och åkte till skolan vid 11. Hundarna var själva till 14:30 och det var två glada men lugna hundar som väntade oss hemma då. Linus var tyst hela tiden (grannen över oss var hemma hela tiden och hon hade nyckel ifall han skulle skälla och behöva gå ut) och hade inte gjort något bus. Han brukar sysselsätta sig med att välta ner saker på diskbänken eller flytta disktrasan till sin korg eller nåt, men idag hade han tydligen sovit. Eftermiddagen har han spenderat med att kissa och kissa och kissa. Han är dessutom lös i magen igen, men jag tror det har att göra med bröd som han snodde på morgonen, det var baguetter. (Note to self)

Nu på kvällen åkte jag och grannen till Marieberg och shoppade. Ny madrass stod på inköpslistan men dom var slut så jag köpte massa annat nödvändigt och väldigt onödigt men kul. Bland annat ett blommigt sop-set och en vaxduk och nya gardiner. Använder en av panelgardinerna som löpare och det blev supersnyggt! 
Imorn kväll tänkte jag klä om stolarna också, köpte vaxduk till det också. Nu har vi åtta stolar med tygklädsel, vilka ser fruktansvärda ut efter ett års användning..... barn och tyg... nope inte någon bra kombination. Men det kommer bli supersnyggt!

Imorn blir det dubbellämning för hundarna, får se hur det går. Först mellan 8-11:30 och sen mellan 13:30 till 15:30. Men grannen är hemma så hon kan som sagt ta ut dom om Linus lever rövare.
Ska också hinna göra ett halsband som jag fått beställning på.... gah. Ja dagarna går ju i ett nu! Och just ja, ut till Oboy måste vi också imorn.... lalalala......



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards