Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av rockadog - 23 augusti 2011 18:35

Idag var det inskrivning på skolan. Eller registrering heter det väl... hursomhelst så ser schemat bra ut, tisdagar och torsdagar slutar jag kl 17 och det klaffar med Coralins simskola som blir på onsdagar vid 17. Alltid ett pyssel att få ihop stalldagar (minst 3 dagar i veckan), simskolor, Magnus schema och mitt schema, hundträning och kurser. Blir ännu mer nästa höst då Emil också börjar simskola, än så länge hänger han bara med på alla aktiviteter..... 

I helgen åker vi till stugan och vinterstänger den, alltid lika tråkigt. 

För barnen har dagis kommit igång nu och båda trivs bra på sina nya avdelningar. Coralin är nu sol-barn som det kallas och går i en stor sexårsgrupp. Emil går på Coralins tidigare avdelning med samma fröknar.


Idag har jag också köpt på mig höst och vinterutrustning. Dvs ett snyggt Didriksson regnställ, en Didriksson overall, Pax-kängor och Tretornstövlar, samt en Didriksson mössa, allt åt Emil. Nu är han rustad inför regn och kyla!
Sen fyllde jag upp lagret av dagiskläder och nya fina underkläder åt honom i helgen. Känns så himla skönt att inte ha några köp-måsten åt honom förrens i vår :P


Coralin har en jättefin overall sen förra året, bävernylon såklart. Det är varmast och bäst tycker jag. Är inte alls klädmedveten egentligen men barnkläder kan verkligen variera från skit till toppen, så där lägger jag pengar på bra grejer så jag slipper köpa nytt hela tiden.
Hon har fått två par höstskor och har två par gummistövlar också, samt har fått ett nytt regnställ förra veckan, med 10 000 vattenpelare. Det borde sjutton hålla henne torr hoppas jag. Tre par mössor fick hon också och massa underkläder och lite nya tröjor. Coralin är ju så stor nu, hon tycker och anser en massa om matchningar och hit och dit ska det vara. smått hopplöst på mornarna när hon dels somnar om tusen ggr och sen duger inga kläder alls.... :P 


För Linus del väntar det rallymixutbildning i höst/vinter. Sen ska vi komma igång med räddningsträningen ordentligt också. Magnus har åkt inlines med honom några gånger nu och låter Linus styra farten, och det är gaaaaalet va snabb han är. Hans "behagliga springfart" alltså när han själv väljer behagligt springtempo är runt 15 km i timman. Än så länge är det bara några km åt gången (3,4 tror jag rundan är) så det är ju mest bara brallande, men nästa sommar kan Magnus säkert få sällskap på längre turer. 


Eddie ska få en kurs han med. Velar mellan rallylydnad och specialsök. Vi har tränat en hel del moment under åren i rallylydnad för nybörjare och han tycker att det är jätteroligt. Specialsök tror jag däremot kan få honom att växa mer, bygga mer självförtroende och öka samarbetet mycket mer. Hmmm får fundera ett tag till på hur jag gör. 


Själv fasar jag inför vinter och kyla, avskyr verkligen vintern. I år ska jag minsann köpa längdskidor och åka med Linus. Han lär ju älska det men själv känns det som tortyr. Men allt är ju det för mig på vintern..... UGH! 


Känner mig lite halvdränkt i arbete också, har en megabeställning på halsband, koppel och grimmor. Det kommer ta några veckor om jag inte hinner mer i veckan nu. Dryyyyyyyygt! Sen kom det en beställning idag på ett halsband till, samt på ett skärp och så måste jag göra färdigt ett hundförarbälte som jag har liggandes. 


Men som sagt........ älska att sommaren är slut? eller inte.....


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards