Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av rockadog - 5 augusti 2011 09:10

Oboy har fyllt 19 år i sommar. Denna underbara häst har flyttat så många gånger i sitt liv. Men vad gör han ? Jo, nu trivs han. Han håller sig till flocken, står nära, går nära. Han rullar sig och kliar sig på träden! Tänk vilken tråkig hage han gått i senaste året!? Usha! Igår när vi var där visslade jag på honom. Han kom direkt till mig. Tog ut honom och han är helt helt lugn. Går genom stallet där flera helt okända hästar står, inga problem. Han är helt lugn. Borstar och pysslar med barnen som hjälpredor. Tog ut honom i rondellen och löslongerade, något jag längtat efter att kunna göra i många år. Han var så himla lugn och harmonisk så Coralin red två varv barbacka och Emil ett varv. Helt cool är han. 


Efter denna fantastiska stund med Oboy åkte vi ut till Lången och badade! Varmt och härligt i vattnet och såååå skönt! 


I onsdags var vi på Parken Zoo, jag, barnen och pappa. Det blev en helt lyckad dag!! Vi hade jätteroligt allihopa. Kul att se pappa som blir som ett barn på nytt när han ser de olika djuren. Haha! Jag störde mig dock, som förra gången, på att djuren har så himla små ytor. T o m alpackorna (stavning?) gick fram och tillbaka utmed staketen och det såg riktigt hemskt ut. Myrsloken gick fram och tillbaka längst inne i inhägnaden och gick väl fem meter, vände och sen tillbaka. Usch!!! 

Aphuset kunde jag inte ens gå in i, fy vilken hemsk stank!!! Lejonen var inte ens ute. Tigrarna såg  vi flera gånger, så vackra djur!

Annars sov de flesta, det var 28-30 grader hela tiden och gassande sol, så energin fylldes på många gånger i form av jättemjukglassar ! 


Idag och imorn ska vi på utställning med monsterslyngeln. Han kommer troligen skälla ut alla, inte sluta skälla, bita domaren och kissa i ringen..... 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards