Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av rockadog - 10 augusti 2011 12:02

Jag har  blivit kär i pudlar! En dvärgpudel eller en mellanpudel skulle jag vilja ha! 


I övrigt har jag googlat och läst på om olika sjukdomar och symtom som kunde stämma in på Linus. Det jag nu funderar på är om ämnesomsättningen är störd av att han kanske har hormonstörning? Jag tror inte vi testat för det men det slog mig att för 9 år sedan så var Ratto likadan. Faktiskt. Han var smal som en sticka, han tålde ingenting i matväg, han kräktes och hade diarréer. Men nu hade han Ulcerös Colit (kroniskt magsår) och var dessutom en riktig STUD, han var så himla dryg på löptikar så det fanns inte ord. Men efter kastreringen blev det ju bättre... eller han var ju kemiskt kastrerad innan också, vilket faktiskt gav resultat på kroppen. Som att hormonstressen försvann och då blev ämnesomsättningen mer stabil. Nu är ju Linus ung och knappt könsmogen, men han verkar vara rätt känslig för det där med hormoner och lukter. Han har fortfarande inte börjat lyfta på benet frekvent, utan bebiskissar nästan jämt. På utställningsdagarna lyfte han en gång på benet. Det händer liksom då och då men absolut inte varje dag. 

Jag ska prata med några veterinärer om detta, se om det kan ligga något samband mellan allt!? 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards