Alla inlägg under maj 2011

Av rockadog - 14 maj 2011 13:03

Nu tog det stopp. Ridning, tatuering, kalas, vårruset, utgång, stall idag... så har dagarna sett ut denna vecka och nu sa det stopp! Med brak! Ont i benen (träningsvärk), ont i fötterna (blåsor), ont i nacken (sov alla fyra i sängen inatt), ont i huvudet (vätskebrist efter ciderintag), ont i rygg, bröstkorg och under revbenen (döende?), konstant hungrig (mask??) och så grymt jädrans trött. 

Det hela blev INTE bättre av att springa med Oboy när Coralin red, hmmm konstigt va? Hon blev nöjd ivf men sen när han var innen i boxen så sa jag STOPP, nu åker vi hem och jag lägger mig i sängen! Vi är egentligen bjudna till syrran på kalas men jag orkar inte. Hemma it is. 
Så nu ligger jag i sängen med skolböcker runt mig. Tänker inte anstränga mig ett smack mer än huvudmässigt idag... måste ju plugga idag!!!
Och Magnus ska röja i trädgården!


Av rockadog - 13 maj 2011 10:29

http://www.lundehund.se/styled-10/styled-14/ 

IL´s symtom stämmer väldigt väl in på Linus....



Av rockadog - 13 maj 2011 09:28

Om man skaffar barn, borde man inte vara rädd som barnen sen? Jag blir faktiskt förfärad över hur få det är som faktiskt månar om att barnet faktiskt sitter rätt i bilen. När vi krockade så kom vi i 40 km i timman, vi hade en audi kombi som är väldigt krocksäker. Emil satt bakåtvänd och Coralin har en ordentlig bilbarnstol med höga kanter på sidorna. När vi small så hade jag nitat så hårt så hela huven på vår bil var under bilen framförs dragkrok. Ändå fick jag en whiplash. Syrran satt så inklämd så hon klarade sig också. Som tur var hade vi trepunktsbälte där bak också (i mitten). Barnen klarade sig utan en enda skråma!

När vi kom till akuten så frågade ALLA i tur och ordning om barnen satt "rätt". Försynt men ändå rakt på sak, för det gör enorm skillnad!!! Även om det bara är en "lätt kollision". Coralin skulle kunna sitta på kudde nu, hon är sex år. Men nej, jag har hellre det säkra före det osäkra. Hon sitter i en Britax Multi -tech som ska vara bäst i test! Den kan hon ha tills hon är 9 år. Hon satt också bakåtvänd tills hon var 4,5 år. Sen tog det stopp med benen. 
Emil sitter bakåtvänd och kommer så göra minst lika länge som Coralin gjorde det, han är kortare och får fortfarande plats i den britax two-way han har nu. Men den vi krockade var en Be-safe Izi som sitter lite högre upp från sätet, vi ska köpa en sådan så han kan sitta bakåt länge!

Folk säger ofta att "nä det händer inte..." men det GÖR DET! Usch, jag blir så illa till mods, jag skulle aldrig våga chansa igen.... någonsin. Inte ens en kort sträcka! Hursomhelst så triggades jag till det här inlägget idag när barnen på Coralins dagis skulle åka på utflykt. Hon är bland de äldsta, av vilka hon var den ENDA som har en riktig stol. T o m flera av 3-åringarna åker på kuddar!!!!! 
Aaaaaahhh! Jag skulle egentligen skjutsat men jag sa ifrån, jag vägrar att köra andras barn i livsfarliga lägen, även om det inte är långt som sagt, så vill jag att alla som åker i bilen sitter RÄTT! Men det var en annan pappa som ställde upp och körde istället för mig, han är dessutom bilförsäljare så han kan ju det där med säkerhet. Hans barn åker RÄTT! 

Jaja, nojjeri nojjera!

Idag har jag träningsvärk i hela kroppen och blåsor på hela fötterna. Men jag sprang faktiskt 4 km av de 5 som vårruset är på. Hua! Jag dundrade i mål och fick min sabla medaljong! Och en picknickkorg som var full av oekologisk mat som jag fick pressa ner. Men men, jag överlevde skiten och kan numera glatt konstatera att jag inte är en hurtig sportbrud som uppskattar att flåsa runt genom stan medans folk sitter på uteserveringar och garvar och tittar på svetten som rinner.

   Bild från när vi var i stugan :D 

Av rockadog - 12 maj 2011 12:29

De senaste två veckorna har jag faktist fått massor gjort. Det såg jag för en stund sen när jag bockade av min långa to-do-lista som ska vara tom när månaden är slut. Har bara sju punkter av fjorton kvar! 
Tänkte få ner det till 6 idag! Och så är det fruktansvärda vårruset idag! HUA! Jag kommer ju dööö eller nåt! Röra mig i snabbare takt än gåtakt i FEM KILOMETER!


Tatueringen blir bara snyggare och snyggare förresten, det röda är nästan borta nästan överallt och istället är det vackra svarta/gråa streck. Jag bara älskar den!

Pappa vägrade tro att den var riktig igår, han var helt övertygad om att det var henna. Sen när han fattade att den ÄR riktig så blev han nojjig istället och tyckte att jag skulle ha sjal över så att den inte blir solskadad och så bla bla bla. Men alla tycker att den är supersnygg! Och vacker! Jag är sååååå nöjd!! 
Och håret är också härligt än så länge! Nu är det bara Linus som ska fixas också, hoppas hon ringer snart med resultaten!!!

Emils älskade Mitsubishi fick hela 6 punkter med fel idag! Halleluja! Ska begära in prisuppgift och sen försöker vi sälja den! Ugh! Men Magnus åker ju till Ängelholm i tre veckor nu på söndag så jag klarar mig med Seaten. Är så van att trycka in oss i den nu så det rör mig inte i ryggen. Hundarna sitter fast lite här och där och det är absolut inte optimalt, men det får vara så tills vi har en fungerande kombi! 

Linus har ju varit svår att lämna i flera veckor nu. Tror det har med alla veterinärbesök, prover och allt att göra. Han har vält saker, skällt, hoppat upp på bord och betett sig allmänt illa. Men idag var jag borta flera timmar och kom hem till två sovande hundar och en senildement knäppis! Eddie låg i soffan och sov, Linus utslagen i köket i hundsängen, Ratto låg vid dörren och då och då sa han BOOOUUUWBOOOOUUUWW och sen somnade han igen. Knäpphund! Men så är det väl när man blir gammal, man vet inte riktigt om man ylade för fem sekunder sen eller inte!? Hursomhelst så var det inget vält eller trasigt, bara en toffla som hade flyttat till hundsängen som snuttefilt eller nåt. Me like! 

Här är Linus med på travet i lördags... 
    Linus älskar att leka med barnen. Här har Emil hittat en pinne som Linus vill ha, då och då ger Emil honom pinnen och sen jagas det runt x antal varv tills Linus ger Emil pinnen och leker börjar om! 
     Coralin springer snabbare och Linus läser av henne direkt, eller båda barnen. Han anpassar sig så bra efter vem han är med! 
   Pinnen kastas! 
   Paus! 

   Igång igen!    Fikar ni eller? 

 

Av rockadog - 11 maj 2011 09:58

Ok att tatuera sig gjorde ont då och där. Eller nu också för den delen. Att välja högeraxeln var kanske inte så genomtänkt med tanke på att jag har Emil bredvid mig halva nätterna och som har legat och SPARKAT rakt på tatueringen!!!! AJ !!!!

Jag funderar på om den kommer brinna upp? Det bränner ivf !!! 
Fast det absolut värsta är att duscha två gånger om dagen... första stunden går bra, men avslutningen, dvs iskallt vatten under några minuter är FRUKTANSVÄRT!!!!
Ugh! Sen står jag där och huttrar medans det ska självtorka! Brrrrrrr!
     
Men, idag är det faktiskt inte min gnälldag, idag är det Coralin födelsedag! 
För 6 år sedan var jag på förlossningen i Örebro. Vid den här tiden blev jag nog osams med barnmorskan och tog mitt pick och pack och åkte hem, trots värkar. Jag är ju lite tossig men skit tar jag inte. Sen åkte vi ju till Karlskoga istället och där var det underbart!
Dit kom vi kl 18. Fick lite papper att fylla i och så fick jag en gåstol. Sån där man kan hänga över ståendes. Runt sju gick vi på rundtur och sen vid åtta tyckte jag att det tryckte på. Var öppen 9,5 cm och BM tyckte att det var bäst att ta hinnan. Så det gjordes. Halv nio låg jag och vilade och bara tog en paus. Tio i nio fick jag en krystvärk. Sen 5 st till. På den sista kom hon ut!
Hon föddes kl 21:16!
   

 
Hon är den mest fantastiska individ jag någonsin fått äran att lära känna!
   

   För ca 4,5 år sedan :D 

Av rockadog - 10 maj 2011 22:46

.... 3 timmar hos Ronny blev det också :)  

Av rockadog - 10 maj 2011 16:24

Har inte haft lugg på 4,5 år och sa DÅ att jag aldrig ska ha det igen, men blev faktiskt riktigt nöjd idag! 

 

Av rockadog - 10 maj 2011 11:28

... utan jag har fortfarande sjukt mycket att göra skolmässigt. Igår var vi i Karlskoga med Linus för att ta om urinproverna. Det gick bra! Beate kom med sina unghundar och var stöd! 

Ännu en gång är det så härligt att se hur glad och positiv han är i alla situationer. Kroppen är en ostbågeål, snällöronen på och viftande svans. Han är fantastisk med alla hundar han möter och igår slängde han sig t o m i gruset för brorsan Lukas! 
Men dom blev jätteglada över att se varandra, det var kul att se.

Sen fick jag träffa bebis också, liten plutt på sex veckor med sötaste baskern! Guuu va bebissugen jag blir!

Inga kort tog jag alls, var alldeles för uppe i varv för att ens tänka på att ta fram mobilen och knäppa... hoppas B fick några vettiga bilder på brorsorna!
Nu är det ivf bara att vänta tills dom ringer från Strömsholm och jag hoppas faktiskt att vi nu får en diagnor så att vi kan behandla och han kan bli bra. Det är SÅ jobbigt att inte veta! 

Idag ska jag göra något galet! Magnus påstår att jag har 30-årskris men jag har längtat i många, många år! Så nu ska det bli av!

Imorn fyller sötaste hjärtat 6 år! Stora tjejen! Blir litet kalas och besök på kvällen!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards