Alla inlägg den 14 maj 2011

Av rockadog - 14 maj 2011 15:53

Nu förstår jag vad alla menade med fjällande och kliande tatueringar!!! AAAAAAAAAAAHHHHHHHH! 

Har skickat in en uppgift till nu till en lärare och jag ska nog hinna/orka beta av lite mer idag tänkte jag!
Men ivf tog jag en paus och gick ut, fick lite träningssug och hämtade klicker och torrkulor och leksaker. Linus var med på noterna direkt!
Jag vet att jag BORDE shapa, men med en överintelligent hund som Linus så känns det ibland som att processen är oviktig, eftersom momentet och flytet är det som är det väsentliga! Så jag lärde faktiskt in fotposition med LURING! Och på bara några få repetitioner så sitter det. Körde på i fullt ös, 4 godisar, lek, 3 godisar, lek, 5 godisar, lek osv... och till slut hade jag godiset på bordet och väntade bara lite så gjorde han ingången- klick-godis-frisignal! Så himla bra hund så det finns inte!

Sen var jag bara tvungen att prova fotgåendet med snygg positionering! Och han är så snabb!!! GAAAAH! Åh va jag älskar att träna hund alltså! Så jag kunde inte hålla mig utan la ihop "hit-snygg ingång" och fotgående! Flera meter blev det!

Ligg har vi tränat typ 3 ggr och det var lite trögt med det idag, trodde jag ja! Efter två belöningar så var han igång och bjöd på ligg !!! Ligg- fri, ligg- fri! Så himla duktig!!

 

Av rockadog - 14 maj 2011 13:03

Nu tog det stopp. Ridning, tatuering, kalas, vårruset, utgång, stall idag... så har dagarna sett ut denna vecka och nu sa det stopp! Med brak! Ont i benen (träningsvärk), ont i fötterna (blåsor), ont i nacken (sov alla fyra i sängen inatt), ont i huvudet (vätskebrist efter ciderintag), ont i rygg, bröstkorg och under revbenen (döende?), konstant hungrig (mask??) och så grymt jädrans trött. 

Det hela blev INTE bättre av att springa med Oboy när Coralin red, hmmm konstigt va? Hon blev nöjd ivf men sen när han var innen i boxen så sa jag STOPP, nu åker vi hem och jag lägger mig i sängen! Vi är egentligen bjudna till syrran på kalas men jag orkar inte. Hemma it is. 
Så nu ligger jag i sängen med skolböcker runt mig. Tänker inte anstränga mig ett smack mer än huvudmässigt idag... måste ju plugga idag!!!
Och Magnus ska röja i trädgården!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards