Alla inlägg under maj 2011

Av rockadog - 19 maj 2011 09:53

Linus är ju helt galen vid utfodring, så det räcker inte längre med att ge i tur och ordning, stadga is tha shit! Men han ser så fullkomligt efterbliven ut när han väntar på varsågod så jag dööööör 

Av rockadog - 18 maj 2011 14:55

Igår när jag skulle åka och hämta barnen så gav jag Eddie och Ratto varsitt snuskben. Det är tråkiga biffben och jag brukar ibland slänga ut ett par styckna, utan att räkna... hursomhelst, hann låsa dörren innan jag hör hur dom slåss! 
Vrålade på dom men dom slutade inte, försökte få grepp om dom men det gick inte heller. Tog en matta och fick typ "slå" bort dom och fick då tag på Rattos nackskinn och fick in honom i sovrummet. Hann se att han blödde som sjutton lite här och var men jag var skitstressad och såg inga hål. Ringde mamma som kom, barnen blev hämtade och sen såg vi att det inte var något allvarligt med någon av dom. Eddie hade ytliga småskrap och Ratto hittade jag ingenting på.
Kvällen gick och vid 22 började Ratto gunga fram och tillbaka liggandes. Han gick ut och spydde och mamma tog med Eddie hem så jag kunde ha Ratto och Linus i sovrummet. (annars känns det som att jag stänger ut Eddie och alla tre i sovrummet = slagsmål). Hursomhelst, dom la sig bredvid varandra i bian och Ratto sov där hela natten. Aldrig hänt förut. Trodde han var död på morgonen men till slut kom han gåendes och jag lyfte upp honom för godmorgonmys. Han kröp in under täcket och vi gick upp. Ingen Ratto vid frukost. Ingen Ratto när Linus fick frukost. Inte ens när jag skramlade med nycklar och koppel. Till slut hämtade jag honom och då såg jag att han var jättesvullen vid käken. Lämnade barnen, ringde Sellven och fick tid direkt. Bettsår blev diagnosen men allt är ju inte enkelt. Vi tog njur och leverprover för att se så han är fräsch nog att ens få antibiotika. Tyvärr finns inte Zubrin kvar så han får helt enkelt klara sig utan NSAID-preparat. Provsvaren var glädjande och allt låg inom normalvärden!!!
Så han fick en spruta antibiotika och ska även käka tabletter i en vecka.
Ska hämta Eddie när jag hämtat barnen, mamma tyckte att det var trevligt att ha hund över natten, tryggt och bra efter en läskig film vi såg igår !!

F ö : KAN INTE STRÖMSHOLM RINGA SNART!!!!!!!!! 

Av rockadog - 17 maj 2011 14:41

  Ignorera mitt svammel... 

Av rockadog - 16 maj 2011 20:59



Linus eminenta sovstil i bilen!    Jag är så himla nöjd med min nya look!    Eddie skiter helst uppe på "höjder"...   Finaste Ratto!    Min underbara trio!  

Av rockadog - 16 maj 2011 13:29

Fy va jag har varit duktig i flera dagar nu! Och fy va jag är trött! 
Idag har jag skrivit ett reportage (och gjort själva intervjun), skrivit klart nästan ett helt fördjupningsarbete, skrivit ett halvt delprov.
Nu ska jag bara avsluta delprovet, skriva det andra provet, göra ett referat, skriva färdigt fördjupningsuppgiften, skriva en uppsats, skriva svar på 26 frågor....
Snart klar... oh yes!
Just ja, bok ska läsas (tvångsläsa) oppering och diskussion också... BLÄ!!
Och vänta... det var något mer... hmm....

*täcket över öronen och vägrar*  

Av rockadog - 15 maj 2011 23:32

... de här två är så olika man kan bli! Men de har rätt kul ihop :DD
 

Av rockadog - 14 maj 2011 15:53

Nu förstår jag vad alla menade med fjällande och kliande tatueringar!!! AAAAAAAAAAAHHHHHHHH! 

Har skickat in en uppgift till nu till en lärare och jag ska nog hinna/orka beta av lite mer idag tänkte jag!
Men ivf tog jag en paus och gick ut, fick lite träningssug och hämtade klicker och torrkulor och leksaker. Linus var med på noterna direkt!
Jag vet att jag BORDE shapa, men med en överintelligent hund som Linus så känns det ibland som att processen är oviktig, eftersom momentet och flytet är det som är det väsentliga! Så jag lärde faktiskt in fotposition med LURING! Och på bara några få repetitioner så sitter det. Körde på i fullt ös, 4 godisar, lek, 3 godisar, lek, 5 godisar, lek osv... och till slut hade jag godiset på bordet och väntade bara lite så gjorde han ingången- klick-godis-frisignal! Så himla bra hund så det finns inte!

Sen var jag bara tvungen att prova fotgåendet med snygg positionering! Och han är så snabb!!! GAAAAH! Åh va jag älskar att träna hund alltså! Så jag kunde inte hålla mig utan la ihop "hit-snygg ingång" och fotgående! Flera meter blev det!

Ligg har vi tränat typ 3 ggr och det var lite trögt med det idag, trodde jag ja! Efter två belöningar så var han igång och bjöd på ligg !!! Ligg- fri, ligg- fri! Så himla duktig!!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards