Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Full fart varje dag!

Av rockadog - 13 september 2011 13:39

Ja det är verkligen det! Men det går framåt! Och mot mörkare tider också.... inte lika roligt! 

I fredags kväll var jag och Carro och handlade presenter åt Emil... och storhandlade mat! Hua säger jag bara. Det är så jobbigt att storhandla mat, men ekonomiskt så lönar det sig om man är en familj. Linus har nu fått Magnussons Meat and Bisquit sedan i fredags. Första dagarna var han dålig i magen, alltså sådär så det var på gränsen att jag åkte med honom till veterinär. Men sen blev det stabilare och nu verkar det som att magen börjat må lite bättre. Han bajsar mer men det är ju också spannmål i maten, så det är ju klart att det blir högre fart. Men det är inte löst längre, utan bara mycket. Får se om det håller sig stabilt nu. Anledningen till att jag vågade prova var att han SER helt normal ut nu. Han är skitsnygg! Värsta läckerbiten till hund! Han har fått muskler, hull och pälsen är tjock, glänsande och ligger så himla fint nu! Lite lockig utmed ryggraden men jag tycker att det är charmigt :) 
Så jag HOPPAS nu faktiskt, att han kommer ha normala värden nästa gång vi tar prover. Han ser helt frisk och fin ut till skillnad mot tidigare. Kanske har hans strul vuxit bort!? Ja, nu vågar jag faktiskt hoppas!!!!

Annars tragglar vi vidare på lydnadsklass 1 momenten. Det går framåt men han är lite gapig numera. Han är i någon gap-fas!!! Vi kan väl säga att våra diskussioner är högljödda, åtminstone från hans håll. Personligen har jag börjat med djupandning på allvar när han får sina ryck och bara skäller på varenda hund vi möter!
Men det lägger sig väl, så småningom.
Vi ska köra igång med söket snart också, troligen redan nästa vecka! Upp till Kilsbergen och bara träna, träna och träna! Ska bli himla roligt! Givetvis med bästa instruktör också!

Idag är det Eddie-plågeri-väder ute... det blåser ju nästan orkan nu när Katia är över oss. Knakar, smäller, dånar ute! Eddie vill inte gå ut alls! Men Linus bryr sig inte ett skvatt!!! Han tycker att det är roligt att jaga löv, skälla, jaga löv, skälla, jaga löv...........

I skolan är det full fart också! Gisses va roligt det är att plugga säger jag bara. Läser så roliga ämnen nu också! Bara dessa två terminer kvar på komvux och sen 6,5 år på högskola. Lovely!

Nä nu ska jag åka tillbaka till skolan!  

 
 
Ingen bild

Cecilia

13 september 2011 18:27

Oooh, apropå pluggerier ska du skriva högskoleprov nu har du tänkt? Så himla roooligt! :P Fasen så skönt att magen stabiliserat sig på Linus! Mycket blir det på Magnusson ;-) men Lotka tycker det är bra att få äta MYCKET, så det får fortsätta vara så, för ett tag iallafall! Kanskekanske vågar jag fasa över honom på Standardt i framtiden, men över vintern eller så får han nog hållas med denna mat, ändå..

rockadog

14 september 2011 09:33

Ja det har jag väl tänkt göra till våren, ska ju klara matten nu i höst först tänkte jag!

Ja det är så himla härligt att han mår bättre!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards