Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Sommarlov!

Av rockadog - 25 maj 2011 10:27

Nu är jag klar med skolan för denna termin! 
Och har fått toppenbetyg och klarat alla kurser!!! Mig so happy!!!!

Nu ska jag ägna veckorna åt att göra läderhantverk och smycken, för något sommarjobb har jag inte! Tur att man skiter pengar liksom  

På fredag fm åker jag ner till Magnus i Ängelholm. Vi ska ha en vuxenhelg, halleluja! Barnen får vara hemma med mamma och R (systerdotter), Linus ska till Beate och Ratto och Eddie får vara hos pappa.
Pappa jobbar heltid sin sista termin nu och sitter alltid med omdömen/betygskrivning såhär års, det är hög stress för honom så han orkar inte ha alla tre grabbarna. Dom ÄR rätt trassliga att gå med. Linus trasslar inte in sig så mycket i de andra men däremot slår han knut på sig själv hela tiden, förstår inte vart hans koppelvana tog vägen? Hursomhelst så är det fullt tillräckligt att gå med ett styck senil gaphals och en paraniod ryckpelle i stan för pappa.

Beate får med andra ord en galning i huset igen. Det ska bli intressant att höra vad hon säger när jag hämtar honom, om det blir roligt bara eller om det är jobbigt med utökningen!? Han är ju en handfull med allt passande hela tiden.
Och det är egentligen min stora vånda numera, med hundvakter. Det är svårt att ha Linus hemma och ha det avslappnat hela tiden. För han är en tjuv och han är helt matgalen! Han plockar saker hela tiden och har blivit jätteduktig på byteshandel och att bara släppa/spotta ut. Men det gäller ju att passa hela tiden och det är inte många som ställer upp på det! Så det är skönt att ha Beate nära!!!! Och pappa och mamma ställer ju upp också såklart, men helst inte mer än över en dag eller så. 

Annars har vi tränat vidare i veckan, det går verkligen framåt med Linus. Jag har lagt på kommando på LIGG, STÅ och FOT nu plus att vi har RULLA och SITT sen innan. HOPP, Trassel (då får han trassla ut sig själv), Gå runt (om han är på fel sida av träd eller stolpe eller mig), HIT, SKALL kan han också redan.

Nä nu ska jag fixa lite lunch!   

 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

25 maj 2011 11:22

Grattis till lyckad skolgång! Sommarlov är lyx! Själv ha jag massor kvar på den kursen jag bestämt mig för att faktiskt ta i vår. Två kurser ha jag ju lagt ner sen länge :P

Njut av barn- och hundfri helg nu! Önskar att jag och D kunde få det nån gång nu i sommar, men det lär inte bli nåt med det och sen lär det väl dröja ännu längre :P

rockadog

25 maj 2011 11:46

Jag planerar inte så mycket mer än att försöka SOVA UT på lördag. Slappa och kanske gå i affärer, lukta på havet och bara ha det skönt! EN HELG liksom!
När hände det i världen liksom? Jo det var bröllopsresan för snart två år sen :DD

Hojta till om ni behöver hundvakt i sommar! Vi är ju i stugan och det är inte SÅ långt från Linköping. Man kan ju mötas på halva vägen om inte annat liksom.

 
Ingen bild

HannaH

25 maj 2011 20:41

Grattis till betyg och sommarlov!

rockadog

25 maj 2011 23:01

Tack!! Känns ju helt naket nu!

 
Ingen bild

Cissi

25 maj 2011 22:45

Oh, vi har just (idag!) börjat lägga kommando på fotpositionen, så himla SKOJ och som jag älskar att ha en hund jag kan belöna och liksom styra intensitetsnivån på! (ja, ännu en misslyckad agilityträning med Fjanta..)

rockadog

25 maj 2011 23:03

Ja det är så himla roligt att träna ju!! Fasen va tråkigt med misslyckad träning:((

 
Ingen bild

Cissi

25 maj 2011 22:47

Asså antingen har jag skickat femton kommentarer eller ingen? Både haft miau och spya som säkerhetskod iallafall, alltid nåt?

rockadog

25 maj 2011 23:03

Inga femton här inte;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards