Alla inlägg den 17 december 2010

Av rockadog - 17 december 2010 21:38

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa tror jag... är så snuskigt trött. Biljetter köpta så jag och Coralin åker till Stockholm imorn. Kommer hem på söndag kväll :) Ska bli jättekul! Sover hos syrran och så blir det shopping, bio och mys :) Och hundutställning på söndag såklart! Wiho! 

     

Av rockadog - 17 december 2010 09:45

.. är jag. Dom senaste veckorna börjar visa sig nu. Jag känner mig som något katten släpat in och är verkligen, verkligen TRÖTT. Alltså så himla slut! Igår kväll ringde jag pappa och bad honom låna hundar ikväll. Bara en kväll utan promenader och dåligt samvete vore toppen. Så trött är jag! 

Och det är inte ofta jag inte orkar med dom, men nu är det verkligen botten. Igår var dom på tomten och gjorde sina behov tre gånger... och EN promenad blev det. Visserligen en bra sådan i skogen och dom röjde ju gärnet såklart... men ändå... Coralin var ju däckad i feber så jag vågade inte gå hemifrån faktiskt. 

Pappa kom hit nu på morgonen och gick en rejäl runda med dom, sen lånade han bilen till jobbet och kommer tillbaka vid 14 så jag kan gå till sjukgymnasten. Sen får jag tillbaka bilen ikväll och då tar han bussen hem, kanske med en hund eller två :) 

Sitter och funderar på om jag kanske bara ska boka om resan imorn till senare. Och åka med bara Coralin ? Hon verkar ändå jättepigg idag och ingen feber sen igår mitt på dagen. Hmmm... eller så skjuter vi bara på det till mellandagarna. 

Frågan är om jag ska åka imorn själv då? Julklappsshopping, utgång och sen utställning med uppfödarmöte på söndag. Hmmm... orkar jag? Och hur kul är det att gå utan sällskap på utställningen? Mobbat deluxe! 

Får fundera över dagen helt enkelt! 


Ratto däremot har mått toppen i två dagar... och jag tror det faktiskt har med kylan att göra. Helgen var ju äckelkall och även måndag och tisdag. Onsdag morgon också men då gick vi på så roligt ställe så han var ju superglad ändå. Men igår och idag har han varit på topp hela tiden. Glad viftande svans, ylsång, pigg och kelig! Me love! 


Katterna då, jo jag skrev ju en tråd om dom igår och berättade hur duktiga dom är.... vad gör dom då? Jo pissade ner båda badrumsmattorna!!!!!! Muppkatter! 

Men men, får spraya lite feliway i badrummet när jag städat och lagt ut nya mattor :) Tur man har några :) 


För första året på många år så är jag faktiskt inte ett dugg stressad. Kanske beror på att jag är helt slut? Bra taktik av Magnus jobb isåfall :) Haha! 

Däremot är min önskelista LÅNG också för första året på många år... brukar tycka att jag har allt men nu är det faktiskt en hel lista jag skulle bli glad över:

* Stora témuggar från Indiska

* ylleunderkläder

* termobyxor (har bara skalbyxor och dom är inte så varma när det är -20)

* ridsäkerhetsväst

* ridhjälm

* pilatesboll

* träningskort och barnvakt

* ensamkväll med min älskade make

* Förstora min fingerring som blivit för liten (kanske jag som blivit för fet) 

* sova

* eclipse dvd

* Vampire diaries böckerna nr 5 ->>>

* nyckelringsdjur (hittar aldrig mina nycklar!)

* en liten digitalkamera

* en resa till något varmt land

* en varm mössa som inte kliar


Ja det var ju en blygsam lista... det är garanterat mer dessutom :) 


En bild får ni också! 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards