Alla inlägg den 4 december 2010

Av rockadog - 4 december 2010 20:43

  

Vi gick en rejäl tur i förmiddags! Helt underbart ute. Ratto på toppenhumör och galen som vanligt (som ni ser på filmen)! Vi hade tre hundmöten. Den första var en sennenkorsning, stoooor hane som kom kopplad med en man som slöddrade = misstänksam Ratto. Men eftersom gubben inte hade koll på hur FLEXIT fungerade så släppte jag Ratto igen och lät dom hälsa. Det var uppenbart att det var det gubben ville och hunden såg trevlig ut. 

Ratto blev jätteglad och hälsade, gjorde lekinviter men så fort jag satte foten i spåret så släppte han buset och hängde på mig. Gick vidare och kom långt fram. Han var verkligen på toppenhumör!!! 

Sen på väg tillbaka så for han plötsligen iväg, jag kallade in men han ignorerade och for ut genom skogen och fram till en STOR rottis. Jag efter genom snön och bad om ursäkt direkt. Ratto svansade runt den kopplade hunden och matten och mamma (gamla) var bara glada. Så himla roligt. Hundarna röjde runt en stund och sen tyckte Ratto att han skulle jucka! *harkel* nä då gick vi, kopplade!!! 

Sen när vi nästan var hemma så var han trött, då blev det ett utfall mot en förbipasserande vovve. 

Men han har varit nöjd hela dagen och har varit ute o gått med husse och dom andra två pluttarna. 

Här kommer filmen! 

Av rockadog - 4 december 2010 19:00

* har köpt mer än hälften av julklapparna

* avskyr köer!!!! 

* Emil har fått feber....... 

* Magnus blir hemma till måndag natt!!!!!! 

* Promenaden med Ratto var underbar! 

* fick punka när jag var iväg och shoppade, fick hjälp att fixa av två stackare! 

* Konfetti är verkligen världens största kelpotta! 

* Ratto är väldigt, väldigt varm att ha i knät! 

* Jag får ingen valp förrens absolut tidigast sommaren 2012 om jag ska vänta på min uppfödare...... 


Av rockadog - 4 december 2010 10:27

Hitills har det varit en bra hundvecka. Är ovanligt nöjd! Vi har klickertränat på två tricks och Ratto har fått massa egna promenader och utflykter. 

Igår var han med mig till syrrans man och Holly. Holly "attackerade" honom som den pitbull hon är (chihuahua/jrt) och han bara viftade på svansen. Haha, finns nog ingen hund med så bra språk som honom alltså. Mina hundar är så himla BRA!   

I skrivande stund ligger han på mitt ena ben och det andra har jag datorn på. Magnus är på morgonpromenad med Ia och Eddie men Ratto ligger så varmt och skönt här i sängen. Det är ju lördag liksom! Då ska man slappa!


Solen lyser så jag ska ta kameran och gå ut själv med Ratto snart. Det är så roligt att bara gå med honom. Han yr runt som ett yrväder i snön! Kanske ska filma lite också! Efter promenad så ska jag åka själv och handla julklappar. Jag vet rätt exakt vad jag ska köpa och till vilka och det ska bli otroligt skönt att vara KLAR med inköpen. Sen blir det en hel del hemmagjorda paket i år! 

Här är vårt snygga vardagsrum förresten. Fast i skrivande stund är det röda gardiner och lite julpynt uppe också! 

   En favoritbild sen i höstas (känns sjukt att skriva så men det är väl bara att inse att det ÄR vinter)    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards