Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Gott nytt år!!!

Av rockadog - 31 december 2010 10:05

Sov som en kratta inatt, hade ont i magen och sen vaknade jag utan täcke och var jättekall. Känner mig inte alls på topp men det är väl bara att köra på och hoppas att det blir bättre. 

Idag lyser faktiskt solen!!!! Helt fantastiskt!!!! Magnus har redan varit ute med Eddie och Ia så jag ska snart hoppa ur sängen och gå ut med Ratto. Ratto ligger fortfarande här i sängen med mig under täcket. Han är inte ett dugg morgonpigg och har aldrig varit. Ingen förstår hur han kan sova hela nätterna helt under täcket, eller som inatt under två täcken. Men han har alltid gjort det. Min lilla värmedyna. Hans plats är också alltid utmed smalbenen eller mellan fötterna. Om det inte vore så trångt av barn i sängen så skulle kanske Eddie vilja ha sin gamla plats igen. Han sov alltid under täcket han med, sina första år. Då låg han vid min mage, som en liten boll. Det krävdes ju att jag låg i samma fosterställning hela natten. 


Nu har Eddie i skrivande stund tagit sönder något. Hmmm... undrar om jag ska våga se efter vad???? Näää det lät typ som om han strimlade soffan eller nåt..... hmmmmm.... Såna dumheter gör han om vintern. Sommartid är han underbar, han är perfekt för vår, sommar och höst. Men vintertid vill han inte vara ute så mycket, han kräver enormt mycket mer inomhus då och det blir ibland glapp här hemma med träningen = oacceptabelt för Eddie. Men han fick för sig att det låg en macka under soffkudden igår och då tänkte han strimla soffan... ack ack ack om det var det han gjorde nu..... :( *vill inte veta*


Magnus har fått sitt nya jobb, har jag berättat det? Nej jag tror inte det... men han blir fr o m 19/1 trafikledare på Trafikverket! Så jävla bra!! Statligt anställd = Fast inkomst och bra arbetsvillkor. Tjohoooo! Han är så himla bäst min älskling!!! 

Själv får jag väl gå tillbaka till mitt gamla kanske, ugh.... om jag inte hittar något roligare eller tar tag i mig själv och drar igång lite kurser... startar upp mitt företag!! Det vore ju onekligen bra om jag gjorde det... och roligt. Roligare än ett kontorsjobb ivf. 


Nä nu är det dags att sätta fart!!! 

Gott nytt år kära läsare!!! Hoppas det blir ett tipp topp år för oss alla!!!

   Här ovan är det pappan till "min" valp (han är den ljusa) som busar med en kompis. Gosevovven! 

 
 
Ingen bild

The Crazy Pack

31 december 2010 10:50

GRATTIS MAGNUS!

Och klart du skall ta tag i dig och ditt företag! Är själv sugen på att utbilda mig till instruktör nu, men gissar att vi inte kommer hitta de pengarna det närmaste året :/

rockadog

31 december 2010 13:37

Ja visst borde jag använda dom kunskaperna? Men jag vette fan. Det har poppat upp massa instruktörer här i stan så det är rätt hög konkurrens. Blä. Det är skitjobbigt! Vilken skola vill du gå isåfall?

 
Ingen bild

HannaH

1 januari 2011 15:14

Två fina korvar!!

rockadog

1 januari 2011 16:56

hihi du är nog den enda som tycker att mitt korvval är en gosigt korvval!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rockadog - 30 mars 2016 10:42

.... Bara flyger iväg. Jag försöker tänka på att göra varje dag speciell. Gratulera dagen för att den kom och för att vi fick vara med! Vi har just haft påsklov, dagarna har gått väldigt fort men vi har hunnit med massor. Besök nästan varje dag, gr...

Av rockadog - 26 februari 2016 08:33


Ni vet det där man gör utan att tänka på det. Eller så tänker man på det men ifrågasätter det inte! Vi har ju tre mycket speciella hundar; Eddie 13,5 år, Bambi 4 år och Kitty snart 3 år. Barnen är uppvuxna med hundar såklart och mycket blir så själ...

Av rockadog - 16 februari 2016 15:56

Livet, det där livet... Det HÄR livet som vi lever här och nu alltså. Sedan vi flyttade hit har jag funnit mer och mer av det där kvalitativa i livet. Det är lugnande att känna att livet är fint som det ÄR, även dagar och perioder som bjuder på mot...

Av rockadog - 11 januari 2016 11:00


Året började med massa huslet, massa visningar och budgivningar. I april flög farmor upp till himmelen. I juni hittade vi vår drömbostad och sommaren präglades av packning och jobb! Ia blev en änglahund också. Efter flytten hit fortsatte kaoset; Ly...

Av rockadog - 2 oktober 2015 14:57


idag har vi bott här på vår fantastiska gård i en månad! En månad som gått så fort men vi har hunnit med så otroligt mycket! Vi har byggt en lösdrift, det stod ju på priolistan och det är så skönt att hästarna har den! Båda går ofta in och står...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards