Alla inlägg under oktober 2011

Av rockadog - 4 oktober 2011 11:43

Just ja, vi har sett två bra filmer senaste dagarna : 

Something Borrowed! Riktigt söt och sliskigt underbar! Faktiskt en av de bättre romantiska filmerna jag sett i år! 

Men vill ni se en riktigt bra film, både spänning och romantik, på flera plan, så se denna! 

 Water for Elephants! 
alltså gud vilken underbar film! Vacker och välgjord! Och Robert P gör sig brutalt mycket bättre i den här än som vampyr. Riktigt, riktigt bra film!  

Av rockadog - 4 oktober 2011 11:25

Det går inte så mycket framåt med hundköparplanerna. Eller jo, jag fick svar från Spanien och Daya verkar vara helt underbar faktiskt. Jag har också kollat om det går att åka ner i slutet av månaden eller början av november och träffa henne själv, för jag har beslutat mig för att inte våga chansa igen. Det var inga problem alls! Så nu funderar vi vidare. Isåfall, om jag bestämmer mig för att åka ner så tar jag med mig Coralin ner, så får vi en liten mor och dotter-semester samtidigt. Kan vara roligt att komma iväg lite! 


Igår hade jag prov, i Biologi. Tror det gick skapligt men huvudet plågade mig, det var inte så kul att hasa sig dit sjuk faktiskt. Men men, får veta på torsdag hur det gick. 

Coralin tappade sin första tand idag. Trodde den skulle lossna igår men icke då. Imorse lossnade den när hon skulle äta frukost! Så himla sött! Stora tjejen!!! 
Emil ska till tandläkaren idag, om 1,5 timma, för att kolla så det inte blev någon skada på tanden när han föll för några veckor sen. 

Grabbarna grus har hållit sams nu, det känns bra. Det blir lite spänt när någon av oss kommer hem, då brakar dom iväg till dörren i full rulle. Men vi ska träna på hälsningen mer nu i veckan. Eddie är ju sjukt väluppfostrad och sitter ju kvar på mattan tills man säger varsågod och hälsa, men Linus dundrar fram som den tornado han är :) Men det lägger sig ju. Annars måste jag ju säga att han varit en himla lätt och go hund från start. Träningsmässigt så har vi ju aldrig haft ett enda motstånd, han är ju alltid glad och positiv till allt nytt! Ikväll är det öppen träning på kennelklubben, tror jag ska försöka ta mig dit! 


Innan dess är det utvecklingssamtal på dagis också, hmmm fullspäckat idag! 
   
 Visst ser han fin ut? 

Av rockadog - 2 oktober 2011 10:17

... det här med utlandsadoptioner. För 9 år sedan så hittade jag ju Ratto på ADAs hemsida. Jag skickade in en intresseanmälan. Fick till svar att vi nog kunde passa. Sa JAAA och betalade in bokningsavgiften. Jag pratade inte med någon förrens på arlanda när jag skulle hämta honom. 
Några månader senare blev jag aktiv i föreningen och lärde känna folket. Men dom kände ju absolut inte mig när Ratto flyttade hem till mig. Dom visste knappt något alls om mig.


Nu skickade jag ju in en intresseanmälan på Daya. För att få mer information och se om det möjligen kan vara en hund som passar oss. Jag har varit noga med vad jag söker. Svaren har varit katastrof; "åh det är en favorit, hon är så go" eller "ja det är en fin hund och hon passar med andra hundar" . 

Men jag har fått mailadress till kvinnan i Spanien och har mailat frågorna till henne istället, så får vi se om det blir något himla svar. 

Ska ringa till kvinnan med lapskan idag också. Där lär jag få bättre svar, kan jag redan nu räkna med.

Om jag däremot ska lyssna på min familj så blir det ingen av ovanstående, utan en pudel. Vette sjutton vad som hänt, men dom är faktiskt en ny favoritras. Dock finns det typ noll äldre tikar på marknaden verkar det som :(  

Av rockadog - 1 oktober 2011 10:40

Nu är jag och Emil dunderförkylda. Stackars stackars oss. Sov tills för en halvtimma sen, så länge brukar vi inte sova. Magnus och Coralin gick upp tidigare tror jag.... 

Ligger fortfarande i sängen faktiskt, Eddie ligger insnurrad i täcket och stönar och knorrar som det ufot han är. Vet inte om jag vågar skriva något nu, det tenderat att braka loss om jag gör det.... men sen i onsdags har dom INTE slagits! 

Linus är den som börjar muppa sig faktiskt, han vaktar det mesta nu. Men senaste dagarna har han haft en lina efter sig inne och antingen så dämpar han den eller så vet att han det inte är lönt att börja bråka, för han har inte dummat sig alls. Samtidigt är det sjukt att just dessa två ska bråka, för dom har ett ENORMT språkförråd båda två. Eddie är typ den mest konflikträdda hund jag vet, han kan bjuda på 20 lugnande signaler inom loppet av någon minut bara för att slippa. Det bisarra är att Linus har lärt sig det av Eddie, han bjuder på minst lika många, båda kämpar och kämpar men undrar om dom kanske inte vet vad dom håller på med? Men det tror jag inte, med ANDRA hundar har Eddie alltid funkat bra, jag känner ju honom så väl. Han fungerar såhär: går en stor lov runt hunden. Sniffar på hunden, ger lugnande signaler som att slicka sig runt munnen, smaska/smacka, titta bort, skaka på sig... etc. Sen ställer han upp sig, låter hunden sniffa på honom. Efter det så gör han ett kattlikt hopp a la lekinvit och råkar ofta daska till hunden på rumpan med tassen. Basenjis gör ofta så och när det är två basenjis så nuddar dom knappt varandra (enorma kroppszoner) utan flyger runt varandra som katter. Det är så speciella djur alltså!!! 

Linus då, mer rakt på sak, baff baff och gärna stå på bakbenen av iver för att få hälsa. Sen brukar han komma på att jag är i andra änden av kopplet och vifta på svansen och sätta sig i väntan på kommandot HÄLSA. Sen dundrar han fram, bågar, blir en ostbåge, viftar konstant på svansen, sniffar, öronen som snällöron, slickar sig runt munnen och smaskar, ostbågar sig lite mer och studsar över eller under mötande hund och trasslar in sig om han är kopplad :P


I övrigt har jag biologiprov på måndag, Magnus jobbar kväll idag och morgon imorn. Coralin ska sova hos mamma/sin mormor och jag och Emil ska inte göra ett skit. Borde plugga, men det kommer jag inte ha ro till.

Förresten så har jag hittat två hundar.....

vad sägs om denna skönhet?

       

Hunden heter Daya och är 7 år. Lugn och språksäker enligt beskrivningen. Och så satans vacker!!!!!! 
 

Men Beate tipsade även om en lapsk tik som eventuellt ska omplaceras. Hon är runt fyra år och tydligen mycket språksäker. Frågan är dock om jag hinner med två lapska? Ska ringa och prata med matten idag och se vad hon säger..... 


På blocket förresten, jag har använt mig av hela sverige som sökfält, men shit vad många amstaff det finns på marknaden nu!!!!!!! Det är helt galet många! Valpar, unghundar, men inga seniorer.... helt vansinnigt! 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards