Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av rockadog - 28 oktober 2011 09:09

Nu har Linus stått på Magnussons Meat and Bisquit sen i september. Och nu kan vi konstatera att det inte fungerar alls. Magen fungerar sådär, tycker nästan att han är mer stabil i magen nu än vad han var på hypoallergenic. Men klådan, klådan är HEMSK! Han kliar och kliar och kliar och kliar och kliar och kliar... det finns ingen hejd på det!!! Han stannar på promenader och kliar, kliar och kliar, ligger i sängen så hela fadderullan bara skakar! Och inne snubblar man över honom hela tiden, för han sitter och kliar och kliar och kliar. Och det har smygit sig på, han har inte kliat sig såhär från början när vi fasade över honom, men de senaste veckorna har det blivit fruktansvärt. Så nu sitter jag i telefonkö och ska rådfråga veterinären. Funderar på att kanske ta om proverna nu när han ätit fodret ett tag och se om det är skillnad mot i somras.... hmm om jag vågar. Men jag tror faktiskt att jag vet svaret. Det kommer inte vara bra provsvar. Och valet är då om jag ska prova ett annat foder (magnussons blev det för att han INTE blev dålig av det när han smakade från Lotka- brorsan- i somras) eller om jag ska gå tillbaka till hypo-fodret? Tycker att han livskvalité är högre när han får äta mer fritt och inte måste passas på hela tiden. Han är gladare och lugnare, men nu som sagt, så är det klådan som är värst. 
Nä nu kopplas jag fram.... återkommer... 
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards