Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av rockadog - 11 oktober 2011 13:44

Helgen var härlig. I lördags var vi hos Oboy och red, båda barnen var så duktiga! 

     Emil har ju börjat sitta själv nu, utan att vi håller i honom! Så himla duktig! 

Coralin skrittar, travar och gör serpentiner. 


Igår kväll fick Emil feber, några timmar senare Coralin och idag jag. Magnus börjar också känna sig risig nu. 

Stackars oss. 


Har jag berättat att vi har världens största ufon till hundar? 

Såhär anser Eddie att man sitter vid matbordet : 

   Medans Ratto körde på den lite mer avslappnade stilen... 

   Linus är nog slöast, han sitter sällan utan stöd, antingen lutar han sig mot något eller så hänger han såhär på något.... 

   Men alla är de underbara! Den här bilden älskar jag! 

   Och så Linus sköna kvällsmysstil! 

   Och trixet med husse: 

 


Sen hittade jag en artikel på aftonbladet. Jag kan hålla med om principen att skolan inte får kosta, men det handlar inte om några konstiga eller speciellt kostsamma saker.... visst blir det för kvinnan i artikeln runt 2000 per år, men det är ju inte direkt så att det är något farligt som kostar, det är ju FRUKT! 

På barnens dagis skickar vi med valfri dryck VARJE fredag. Till det så är det bakdagar då man bakar bjudbröd till hela avdelningen... en gång per termin. Utöver det så har dom öppet hus -dagar och festdagar då alla tar med valfritt ätbart. Jag tycke inte att det är fel alls. Jag tycker att det ger en delaktighet från barnens sida. Coralin var mäkta stolt när hon bjöd på bröd till exempel. När dom går till skogen på fredagar med ryggsäckar så känner dom sig stora och äventyrslystna. Det är roligt! Och vad sjutton kostar en påse té liksom? 

Hursomhelst, upprörd blev jag... artikeln hittas här 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13760876.ab

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards