Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av rockadog - 30 oktober 2013 09:27

Vi gick ju en valpkurs, jag och lilla råttan. Den var på del hela otroligt basic och innehållsmässigt samma övningar som jag använde när jag höll kurser... Och så brutalt mycket luringar hela tiden. Det får jag lite allergi mot faktiskt, plus att ingen använde klicker.
Hursomhelst så blev jag faktiskt lite sugen på att hålla i hundkurser igen!!
Och för att börja med det så ska Kitty tränas som sjutton! Vet att jag sällan (läs aldrig) skriver om våra träningspass längre, men vi tränar ändå! Träningen är aldrig så fantastisk som den var med Linus, saknar det träningsrus jag fick med honom typ jämt!
Men Kitty är otroligt smart, snabb och smidig... Så det finns hopp om en och annan tävling!

Framförallt är det rally och agility som står på schemat, lydnad får vänta tills jag har min nästa lapska!

Av rockadog - 30 oktober 2013 09:03

För att snart fylla 11 år, tycker jag att Eddie ser himla fin och fräsch ut nu! Han har gått ner i vikt sen i somras(ont i ryggen/nacken- svårt att röra sig-basenji-fet) och rör sig rätt mycket varje dag, dock äter han rimadyl varje dag och det går inte att ta bort utan att han får ont!
Veterinären sa att vi kan röntga för att se om det går att hitta något... Men jag tycker inte att det är värt det. Han ska inte gå igenom en operation vid denna åldern ändå. Han får helt enkelt äta rimadyl och så får vi massera, täcka och bädda ner honom varmt som vanligt. En röntgen kan ju förvisso utesluta det vi redan uteslutit, men hon trodde ju mer på att det är en nervskada efter Linus bett förra året, eftersom det var så grovt och med kast...
Aja, det spelar ju krasst inte så stor roll så länge vi kan läsa av hur han mår och se till så han får det bästa!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards